Gemeente Altena

Teammanager Financiën/projectverantwoordelijke

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

De nieuwe gemeente Altena
Niets zo veelzijdig als werken bij een jonge gemeente in ontwikkeling. Op 1 januari 2019 zijn wij gefuseerd uit Aalburg, Werkendam en Woudrichem en zitten vol ambitie. Gemeente Altena heeft 21 kernen waarin ruim 54.000 mensen wonen en werken. We zijn bij uitstek een groene gemeente waar landbouw en natuur elkaar afwisselen. Maar, vergis je niet, in Altena ligt ook één van de grootste (reparatie)binnenhavens van Europa, is transport een belangrijke bedrijfstak en met het prachtige natuurgebied de Biesbosch en vestingstad Woudrichem zijn we ook voor de toerist een aangename gemeente.
  Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de gemeente Altena. Maak jij met jouw kennis en/of achtergrond in Financiën en projectmanagement bij ons het verschil als teammanager Financiën? 


Teammanager Financiën/projectverantwoordelijke voor 32-36 uren per week

Het team Financiën
Het team is gericht op financieel advies van de organisatie en het optimaal en efficiënt uitvoeren van de financiële administratie. Daarnaast is zij gericht op het gehele financiële beheer inclusief de jaarrekening en bestuur rapportages. Het team bestaat uit 25 fte.

Financieel advies (14 fte) bevat zowel financieel adviseurs als business controllers. De financieel adviseurs hebben een eigen aandachtsveld. Ook concerninkopers maken onderdeel uit van het team. Financieel beheer (11 fte) bestaat voornamelijk uit medewerkers financieel beheer en medewerkers financiële administratie.


Wat doe je als Teammanager Financiën/projectleider a.i. ?
Als teammanager Financiën heb je ervaring met het aansturen van een financiële afdeling binnen een gemeente. Bij voorkeur bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners. Het afgelopen jaar heeft het team gewerkt aan het integreren van drie teams uit de voorgaande gemeenten naar 1 team.
De teammanager zal voor een periode van 4 maanden klaarstaan voor het team. Daarnaast zal de teammanager de projectleiding op zich nemen om de jaarrekening af te ronden, de kaderbrief voor te breiden en de P&C cyclus te ondersteunen.

 Wat vragen wij van jou?
Je bent een stevige persoonlijkheid, een verbinder met een open stijl van communiceren. Als coachend leidinggevende bied je de ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling; medewerkers krijgen de sturing die nodig is. Waar nodig faciliteer en coach je jouw medewerkers. Wij zijn op zoek naar een proactieve en gedreven leidinggevende die ruimte geeft waar het gaat en stuurt waar het moet. De kandidaat kan aantonen dat hij/zij dienend leiderschap laat zien. De leidinggevende is transparant en open in zijn communicatie en is een goede gesprekspartner voor bestuurders, leidinggevenden en medewerkers.

- HBO+ denk- en werkniveau met bij voorkeur een financiële opleiding
- Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
- Meer dan 5 jaar ervaring als manager financiën bij een grotere gemeente
- Ervaring met projectmanagement
- Ervaring en kennis van verandermanagement

Herken jij jezelf in de volgende competenties?
-communicatief vaardig (op verschillende niveaus)
-leiderschap
-politiek en bestuurlijk sensitief
-ontwikkelgericht
-aandacht voor medewerkers.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO+/ WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over laptop en telefoon voor uitvoering van de werkzaamheden
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven. (32-36 uur)
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. (Uiterlijk 14 maart of zoveel eerder als de procedure toelaat)
  • Kandidaat beschikt over 1 over meer referenties.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over verandermanagement vaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring opgedaan als projectleider jaarrekening, voorbereiding kaderbrief en ondersteuning p&c cyclus. Dit moet blijken uit het CV.KeuzemogelijkhedenJa, alle drie (5 Punten)Ja, 2 van de drie (3 Punten)Ja, 1 van de drie (1 Punten)Nee, (0 Punten)
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als teammanager financiën. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke / gemeentelijke omgeving. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat kent een goede balans tussen dienend leider en projectleider. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat beschikt over uitstekend verbindende kwaliteiten. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat beschikt over gedegen projectmanagement. Dit blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox