Gemeente Rotterdam

Teamleider Servicedesk Financiën

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Teamleider Servicedesk Financiën

Waar ben jij van?
Jij bent van servicedesks/callcenters/helpdesks neerzetten, van servicedeskmedewerkers meenemen door de weerstand (ook van anderen) heen!

Jouw functie
Als (waarnemend) Teamleider Service & Ondersteuning vervang je tijdelijk de hudige teamleider in het startklaar maken van de Servicedesk Financiën per 1 januari 2025. Jij bent dé expert en autoriteit op servicedeskgebied. Je neemt de teamgenoten mee in de voorbereidingen naar de live-gang van Oracle Cloud op 1 januari 2025. En wij, de Servicedesk Financiën, staan klaar voor alle eindgebruikers van dit systeem voor financieel administratieve hulp.

Je bent op inhoud (niet op HR gebied) ook tijdelijk de vervanger van de Teamleider Service & Ondersteuning Accounting voor minimaal twee maanden. Deze Teamleider gaat dan gepland het verzuim in. Op HR-gebied zal een collega MT-lid waarnemen.


Met jouw ruime ervaring aan boord zorgen we er als team voor dat:
- Ons ticketsysteem (back-end Topsdesk, front-end SARA) effectief en efficient is ingericht, het team ermee kan werken en we output met toegevoegde waarde halen uit Topdesk.
- Telefonie hard- & software (Avaya) succesvol live is en het team ermee kan werken.
- Onze kennisbank (over Oracle Cloud en de aanverwante systemen) is volledig gevuld met alle mogelijke vragen en antwoorden en ook hiermee kan het team soepel overweg.
- De PR en communicatie op orde is richting de eindgebruikers en dat doen we in samenhang en samenwerking met Verandermanagement van het implementatieprogramma voor de Oracle Cloud.
- Het Servicedeskteam wordt opgeleid op Oracle Cloud (basiskennis) vanuit het implementatietraject, op het gebied van telefonie, omgaan met weerstand, Topdesk, scherm van eindgebruikers overnemen. Ook investeren we als team in teambuilding & -ontwikkeling.

Jouw profiel
Als we je referenties nabellen dan horen we je eerder behaalde successen op het gebied van ‘servicedesks neerzetten’ en je social skills om dit met het team en de omgeving te realiseren. Dit zien we bij jou terug in een vlotte realisatie waarbij je af en toe best eens op een teentje mag stappen hier en daar. Op ons gemeentelijke procestempo wachten, is niets voor jou. Een team meenemen, nee omvormen tot een ja en een succesvolle financiële servicedesk opzetten is niet meer pionieren voor jou; jij vertelt ons in alle rust hoe jij dit al meedere keren hebt gedaan. Je begrijpt hoe menselijke dynamieken werken en wat dit voor (eind)gebruikers het team betekent en je bent in staat om (tijdelijk) het team aan te sturen en leiding te geven op inhoud. Verbaal en schriftelijk ben je zeer sterk. In de maanden dat de Teamleider in gepland verzuim is, neem jij soepel en met verve even de inhoudelijke leiding van het team op je. Op HR-gebied (vakantie-aanvragen, ziekte-/betermeldingen, personeelsgesprekken, e.d.) en voor de verbinding met het Managementteam zetten we een MT-lid tijdelijk in. Met dat MT-lid schakel je indien nodig tijdig en proactief. Tot slot heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

 

De Eisen

  • Je hebt aantoonbare ervaring met werken bij een overheidsinstelling;
  • De aangeboden kandidaat wordt niet als ZZP-er aangeboden. Gelet op de aard van de opdracht in relatie tot naleving van de wet WWZ en DBA is inzet op ZZP basis niet mogelijk. Inzet van een ZZP'er die aangeboden wordt middels een doorleenconstructie via een bureau is ook niet mogelijk. Een kandidaat die wordt aangeboden via een bureau dient bij het desbetreffende bureau in loondienst te zijn. Is aangeboden kandidaat in loondienst bij Inschrijver?
  • Je hebt kennis van en ervaring met Oracle Cloud, Topdesk en Avaya (of vergelijkbare ticket-/telefoniesystemen).
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal twee keer eerder een servicedesk opgebouwd bij een opdracht, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met hierarchisch leidinggeven aan Servicedeskteams, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;

De Wensen

  • Je hebt werkervaring bij een gemeente met minimaal 150.000 inwoners;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied (servicedesk opbouwen);
  • Je hebt ervaring met het werken met kennisbanken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox