Provincie Noord-Brabant

Teamleider Proces- en Informatiemanagement

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Ben jij onze nieuwe ondernemende, inspirerende en enthousiaste teamleider voor ons team Proces- en Informatiemanagement?

Het PIM-team bestaat uit ongeveer 15 mensen met de aandachtsgebieden: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Het team maakt deel uit van het programma Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering (BBA).

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor de (continue) ontwikkeling en vernieuwing van het informatie-, procesmanagement en architectuurbeleid en de strategische en operationele advisering aan het bestuur en de organisatie.

Je bent het eerste aanspreekpunt voor stakeholders binnen en buiten de provinciale organisatie en verantwoordelijk voor de dagelijks operationele aansturing van het team.

Je werkt aan de ontwikkeling van het vakgebied en het team om de professionalisering en innovatie vorm te geven en uit te dragen. Je beschikt over en/of ontwikkelt een relevant netwerk, zowel intern als extern.

Samen met de teamleden zorg je ervoor dat:

- de informatiebehoefte van de organisatie opgehaald en vertaald wordt naar beleid over informatievoorziening,
  procesmanagement en informatiearchitectuur;

- er integrale adviezen aan het bestuur en de programma’s worden gegeven, nadat ze met andere disciplines zijn
  afgestemd;

- het werken als proces gedreven organisatie onder de architectuur zoals we die kennen continu verbeterd wordt;

- veranderingen geborgd worden en veranderkundige principes worden toegepast bij de implementatie van nieuwe
  processen.

Je bent mede verantwoordelijk voor het uitvoering geven aan de bedrijfsvoeringsvisie en de ontwikkeling van BBA, waarmee bijgedragen wordt aan een succesvolle realisatie van de opgaven voor Brabant.

Kandidaatomschrijving

Ben jij onze nieuwe teamleider die naast kennis op inhoud, werkervaring op één of meerdere aandachtsgebieden (informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement), daarnaast ook goed in staat is de teamontwikkeling vorm te geven?

Waarbij je laat zien verantwoordelijkheid te willen nemen en vertrouwen te kunnen winnen. Vanuit je senioriteit neem je een stevige positie in binnen het team en in de organisatie;

Daarbij kies je bewust je rol en zullen collega’s je op een natuurlijke wijze zien als operationeel leidinggevende en strategisch adviseur. Je hebt een duidelijke visie op informatiebeleid, procesmanagement en architectuur binnen een provinciale organisatie en hebt aandacht voor veranderkundige principes;

Je bent een goede gesprekspartner voor de organisatie en weet expertises uit de team optimaal in te zetten en te verbinden;

Je bent een stevige en integere gesprekspartner die oog heeft voor verschillende, soms tegenstrijdige belangen en bent goed in staat om verbinding te maken;

Je inspireert mensen en/of partijen tot vernieuwing en een duurzame samenwerking om een bepaald resultaat te bereiken;

Je weet wat je met het team wilt bereiken (inhoudelijk, voor wat betreft werkwijzen én in houding/gedrag) en kunt dit vertalen naar concrete acties en toekomstige ontwikkelingen;

Je bent omgevingssensitief: je bent je ervan bewust dat jouw handelingen impact hebben op andere schakels in de samenwerkingsketen. Je kunt schakelen op diverse niveaus, belangen en activiteiten;

Verder ben je een doortastende, overtuigende persoonlijkheid met uitstekende communicatieve vaardigheden.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 10 en/of 11, via Teams.

Toelichting op rooster

Een bandbreedte van 0,75 tot 1 fte is bespreekbaar, waarbij 36 uur gelijk is aan 1 fte. Aansluitend aan de opdracht behoort indiensttreding (voor onbepaalde tijd) uitdrukkelijk tot de mogelijkheden. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. Maandag, dinsdag en donderdag zijn in elk geval vaste werkdagen, waarbij overleg over deel van de dag werken bespreekbaar is. Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten. We werken volgens de richtlijnen van het RIVM voornamelijk thuis.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Relevante afgeronde WO-opleiding Aantoonbare diepgaande, specifieke kennis op minimaal één van de aandachtsgebieden van het expertteam PIM: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Aantoonbare affiniteit met of ervaring in een overheidsorganisatie (>1000); Je bent aantoonbaar in staat om teamontwikkeling vorm te geven; je laat zien verantwoordelijkheid te willen nemen en vertrouwen te kunnen winnen; Je bent een stevige en integere gesprekspartner die oog heeft voor verschillende, soms tegenstrijdige belangen en bent goed in staat om verbinding te maken; Je inspireert mensen en/of partijen tot vernieuwing en een duurzame samenwerking om een bepaald resultaat te bereiken; Je weet wat je met het team wilt bereiken (inhoudelijk, voor wat betreft werkwijzen én in houding/gedrag) en kunt dit vertalen naar concrete acties en toekomstige ontwikkelingen; Je bent omgevingssensitief: je bent je ervan bewust dat jouw handelingen impact hebben op andere schakels in de samenwerkingsketen; Je kunt schakelen op diverse niveaus, belangen en activiteiten. Dit blijkt uit het CV.
  • Affiniteit of ervaring met werken met of binnen een overheidsinstelling. Dit blijkt uit het CV.
  • Je hebt aantoonbare en recente werkervaring (minimaal 3 jaar) in een vergelijkbare functie op de werkgebieden van PIM: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare diepgaande, specifieke kennis op de aandachtsgebieden van het expertteam PIM: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde WO opleiding. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare ruime ervaring in teamontwikkeling, samenwerking en schakelen op diverse niveaus, belangen en activiteiten. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"> <p>Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:</p><p><br> 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. </p><p>2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. </p><p>3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten. </p><p> </p><p>Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.</p><p> </p><p>We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.</p><p> </p><p> </p>
  • Affiniteit of ervaring met werken met of binnen een overheidsinstelling. Dit blijkt uit het CV.
  • Je hebt aantoonbare en recente werkervaring (minimaal 3 jaar) in een vergelijkbare functie op de werkgebieden van PIM: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare diepgaande, specifieke kennis op de aandachtsgebieden van het expertteam PIM: informatiemanagement en advies, informatie control- en beheer, procesmanagement, informatie-architectuur en verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde WO opleiding. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare ruime ervaring in teamontwikkeling, samenwerking en schakelen op diverse niveaus, belangen en activiteiten. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox