gemeente Utrecht

Teamleider facilitair en materieelbeheer stadsbedrijven

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Teamleider Facilitair en Materieelbeheer Stadsbedrijven

                       
Korte beschrijving speelveld
Stadsbedrijven is de grootste uitvoeringorganisatie van de gemeente Utrecht. Wij zijn het visitekaartje van de stad. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren, onderhouden of reinigen van de openbare ruimte, sportlocaties, zwembaden, parkeergarages en welzijnsaccommodaties, de bereikbaarheid van de stad, bomen of grachten. Iedereen ziet ons werk!
Je kunt meer over ons lezen op de website van gemeente Utrecht: www.utrecht.nl

Om dit allemaal goed te kunnen doen hebben we verschillende ondersteunende teams voor de mensen die het werk op kantoor of buiten uitvoeren.
Voor 2 teams zoeken we tijdelijk een teamleider: het team facilitair en het team materieelbeheer.

Het team facilitair zorgt voor de gebouwen en een aantal terreinen van de Stadsbedrijven. Een belangrijke ontwikkeling is de toekomstige nieuwbouw van het kantoor en de bijkomende uitdaging hoe met het huidige pand wordt omgegaan, wat doe je wel/niet. Ook de druk op de terreinen neemt toe door intensiever gebruik. We zoeken steeds naar welke rol facilitair beheer hierin neemt en wat bij een ander onderdeel thuishoort. En ook hoe het team kan samenwerken met het Stadskantoor van de gemeente Utrecht en andere onderdelen waar ook facilitair beheer wordt uitgevoerd.

Het team materieelbeheer zorgt voor alle vervoersmiddelen van de Stadsbedrijven. De uitdaging is de doorontwikkeling op innovatie van het materieel, gegevensontsluiting en datagedreven advisering.
Voor een deel van de werkzaamheden die door beide teams worden gecoördineerd zijn contracten afgesloten met marktpartijen. Er worden in de komende periode veel aanbestedingstrajecten opgestart.

Beide teams zijn nu nog klein in omvang en hebben een grote en belangrijke opgave. Wat de omvang van het werk in de toekomst wordt en wat hiervoor nodig is, daar hebben we wel een globaal beeld van. We zoeken nu een teamleider die samen met de 2 teams een toekomstvisie gaat opstellen. De inhoudelijke expertise op deze vakgebieden, die we daarbij goed kunnen gebruiken, hoef je niet persé zelf te hebben. Onze mensen weten veel en wat we niet weten kunnen we inkopen bij een gespecialiseerd adviesbureau.
Belangrijker is dat je de beide teams op weg helpt naar de toekomst, aanspreekpersoon bent, de randvoorwaarden regelt waarbinnen de teams goed kunnen presteren. Een goede gesprekspartner bent voor de medewerkers van de teams, en ook als gesprekspartner kan optreden tussen de teams en het management en andere onderdelen van de gemeentelijke organisatie. Daarbij verwacht we dat je vanuit de teamleidersfunctie kunt optreden als projectleider voor de aanbestedingen die worden opgestart.

Intussen loopt het werk door en daarom hebben we jou nodig. Om ons door deze periode heen te loodsen. We starten graag met 2 tot 6 maanden om te ervaren of we over en weer een goede match zijn. Zijn we beiden tevreden dan maken we graag afspraken over het vervolg, je kunt maximaal 2 jaar bij ons werken. In die periode verwachten we dat er wel een beeld is ontstaan over de toekomstige aansturing van het team. Jij kunt ons daarbij helpen.

Verwacht geen eenvoudige klus; we zijn nog in de beginfase van het uitwerken van ons toekomstbeeld. Daarbij willen we als Stadsbedrijven een duurzaamheidstransitie maken. Er liggen nog veel uitdagingen (maar vooral kansen), voor ons gezamenlijk, maar ook voor jou in je rol. Dat schrikt jou niet af, integendeel, het motiveert je om actief aan de slag te gaan met de medewerkers. De rol van duwer past je evengoed als de rol van trekker en je bent in staat om richting te geven aan de samenwerking binnen en buiten het team. Je kunt makkelijk en professioneel schakelen tussen de taal van de werkvloer en het management. En je bent een ‘mensen-mens’, je begrijpt de werkcultuur van de Stadsbedrijven en we willen jou ook graag kunnen begrijpen.

Dit is jouw opdracht

  • Het (mee) ontwikkelen van het toekomstbeeld voor de teams facilitair en materieelbeheer Stadsbedrijven;
  • Aanspreekpersoon en gesprekspartner zijn voor het team, het management en andere organisatieonderdelen;
  • Je geeft hiërarchisch leiding, coachend leiderschap is je natuurlijke insteek;
  • Het beter positioneren van de teams in de organisatie;
  • De werkprocessen helpen verbeteren waar dat nodig is;
  • Optreden als projectleider (procesbegeleiding) voor aanbestedingstrajecten;
  • Het versterken van datagedreven sturen;
  • Het begeleiden van de teams bij de doorontwikkeling en hier sturing aan geven.


Dit is jouw inbreng

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met het verder ontwikkelen van teams in een uitvoeringsorganisatie;
  • Daarnaast heb je aantoonbare ervaring bij een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie;
  • Je hebt inhoudelijke en relevante kennis van het vakgebied facilitair;
  • Ervaring met werkplaats zware voertuigen is een pré;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de werkvelden van de Openbare Ruimte;
  • Daarnaast heb je aantoonbare ervaring met het leiden van aanbestedingsteams.


Goed om te weten:
We werken hybride thuis en op locatie. Afspraken zijn meestal op de Tractieweg of het Stadskantoor. We gaan ervan uit dat je je eigen devices meebrengt, waarop je werkt en bereikbaar bent.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

De manager / afdeling zal contact met je opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De top 2 a 3 kandidaten zullen uitgenodigd worden voor een gesprek. De gesprekken zullen in week week 2.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.
 
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het verder ontwikkelen van teams in een uitvoeringsorganisatie
  • Je hebt aantoonbare ervaring bij een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Je hebt inhoudelijke en relevante kennis van het vakgebied facilitair
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het leiden van aanbestedingsteams
  • Je hebt ervaring met werkplaats zware voertuigen (pré)
  • Je hebt ervaring met de werkvelden van de Openbare Ruimte (pré)
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox