Gemeente Hilversum
geen max tarief
Noord-Holland
36 uur per week
11 februari 2025
11 november 2025
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Ben jij een klantgerichte professional met een scherp oog voor verbeterkansen? Heb je een sterk ontwikkeld inzicht in teamdynamiek en weet je conflicten effectief op te lossen? Kun jij structuur aanbrengen in een dynamische omgeving en tegelijkertijd collega’s motiveren en ondersteunen? Dan is de gemeente Hilversum op zoek naar jou
De functie
De Gemeente Hilversum zoekt een gedreven en resultaatgerichte Specialist Klantcontact en Procesoptimalisatie voor het Klantcontactcentrum (KCC). Het KCC is het visitekaartje van onze gemeente en omvat de clusters telefonie en receptie. In deze functie speel jij een cruciale rol in het soepel laten verlopen van de dagelijkse operaties en het versterken van de dienstverlening.
Komende jaar willen we de kwaliteit en procesoptimalisatie binnen KCC verder brengen. Dit om de tevredenheid over het telefonische dienstverlening van KCC te verbeteren en om onze KCC medewerkers verder te laten groeien in hun skills. Daarin heb jij een belangrijke rol. De implementatie van de aanbevelingen uit het recente onderzoek naar telefonische bereikbaarheid van KCC is hierin een belangrijke taak in deze functie.
In 2025 treffen we ook de voorbereidingen voor de fusie met de gemeente Wijdemeren per 1 januari 2026. Voor 2026 geldt dan dat de Hilversumse organisatie ook het gemeentebestuur van Wijdemeren gaat ondersteunen. De integratie van beide KCC’s op proces, personeel, huisvesting en manier van werken zal worden begeleidt door de teammanager KCC waarbij deze functie ook een rol kan spelen
Je richt je op:
In deze rol draag je bij aan de kernwaarden van de gemeente Hilversum: eenvoud, duurzaam, inclusief, betrouwbaar, professioneel en vertrouwen. Deze waarden staan centraal in jouw aanpak en worden weerspiegeld in de manier waarop je met klanten en collega’s samenwerkt.
Gemeente Hilversum
Als gemeente zetten wij ons maximaal in voor onze inwoners en bedrijven. We zorgen voor een beter Hilversum waar signalen vroeg worden opgepakt. Onze dienstverlening is gericht op duidelijkheid en gemak: niemand wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Als Specialist Klantcontact en Procesoptimalisatie krijg jij de ruimte om actief bij te dragen aan deze missie en een verschil te maken.
Het team
Je maakt deel uit van het Team Klantcontactcentrum binnen de afdeling Publiekszaken. Dit team fungeert als de schakel tussen inwoners en de organisatie. Wij leveren onze diensten professioneel en klantgericht, en werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Door te denken vanuit de behoeften van onze doelgroepen, zorgen we ervoor dat de interne organisatie optimaal ondersteund wordt. Het team bestaat uit 22 medewerkers waaronder de staf bestaande uit: 2 senioren, 1 coördinator en 1 teammanager.
Wat bieden wij?
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox