Gemeente Woerden

Specialist burgerzaken

Gemeente Woerden

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

 

Opdracht
Bij het cluster Burgerzaken van het team Klant Contact Centrum ga je aan de slag met alle werkzaamheden binnen de backoffice Burgerzaken waarbij je (mede) verantwoordelijk bent voor de kwaliteit en de Basisregistratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS).

  • Het beoordelen van het recht op Nederlanderschap door middel van optie of naturalisatie. Je adviseert de aanvrager en de IND over het door het ministerie te nemen besluit. Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van de naturalisatieceremonies.
  • Het opmaken van alle voorkomende aktes BS en latere vermeldingen verwerken in de BRP.
  • Beoordelen op inhoud en echtheid van buitenlandse brondocumenten.
  • Jij bent de vraagbaak (specialist) op het gebied van de BRP en de BS.

Competenties

  • Punctueel/ nauwkeurig
  • Gestructureerd
  • Sociaal vaardig
  • Klantvriendelijk

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg maar in ieder geval op woensdag

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Backoffice medewerker Burgerzaken bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met verwerken van persoonsgegevens (registreren en muteren in BRP), opmaken (buitenlandse) aktes, adresonderzoeken en het behandelen van aanvragen huwelijk, partnerschap en omzetting (licht dit duidelijk toe in cv);
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 24 uur per week.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker Burgerzaken bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met werkzaamheden op het gebied van naturalisaties;
  • Aantoonbare ervaring met Key2Burgerzaken;
  • Een afgeronde cursus/opleiding basiskennis burgerzaken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox