gemeente Utrecht

Solution architect digitale werkomgeving

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Als Solutions Architect voor de voorziening ICT Werkplekken ben je verantwoordelijk voor het
ontwerpen en ontwikkelen van een toekomstbestendige, innovatieve en veilige digitale werkomgeving
voor onze medewerkers. In deze strategische rol bewaak je onze lange termijnvisie en ontwikkel je
roadmaps die ervoor zorgen dat onze werkplekdiensten voortdurend relevant en actueel blijven. Samen
met de supplymanager en product owners vertaal je de IT-visie en strategie naar concrete kaders en
richtlijnen om veilige, klantgerichte werkplekdiensten te realiseren.

Onze visie op werkomgevingen:
ICT Werkplekken is gericht op innovatie, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid, met een sterke focus op
integratie en samenwerking. We streven naar een omgeving waarin medewerkers optimaal kunnen
samenwerken en efficiëntie en veiligheid hand in hand gaan.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Werk je samen met Product Owners en domeinarchitecten aan de ontwikkeling van roadmaps voor ICT Werkplekken, en stem je deze af met architecten van andere voorzieningen binnen DomstadIT.
- Fungeer je als strategische gesprekspartner voor solutionarchitecten, domeinarchitecten en informatiearchitecten om te zorgen voor een toekomstbestendige en geïntegreerde werkomgeving-architectuur.
- Lever je een bijdrage aan vooronderzoeken en de Project Start Architectuur (PSA) en stel je technische ontwerpen (High Level Designs) op. Je toetst projectplannen en gedetailleerde ontwerpen op consistentie met de architectuurvisie en gestelde kaders

- Begeleid je intakeprocessen voor nieuwe architectuurvragen, veranderinitiatieven en IT-
oplossingen.
- Geef je sturing aan IT-projecten door richtlijnen, kaders en aansluitvoorwaarden op te stellen.
- Communiceer en stel je architectuurproducten beschikbaar binnen en buiten het domein om
de toegevoegde waarde van de architectuur inzichtelijk te maken.
- Behoud je, ondanks jouw technische kennis, de focus op overzicht en samenhang, terwijl
engineers de feitelijke configuratie uitvoeren.
- Lever je incidenteel inzet buiten reguliere werktijden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar werk- en denkniveau op HBO-niveau (met een informatietechnologie-achtergrond). Beargumenteer waarom kandidaat voldoet aan deze eis.
  • De hierna volgende open vragen zijn bedoeld om de kandidaat te beoordelen. Het is daarom niet toegestaan dat hiervoor gebruik wordt gemaakt van AI. U verklaart hier geen gebruik te maken van AI. - Gebruik gemaakt van AI - Geen AI gebruikt
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat gedurende het jaar voldoende rust neemt en daarom minimaal 4 weken vakantie neemt. Zonder expliciete toestemming van de opdrachtgever is het niet toegestaan om meer dan 48 weken op jaarbasis te factureren (eventueel omgerekend op basis van de werkelijke contractweken).
  • Beschrijf je ervaring met het werken onder architectuur en het vertalen van beleidskaders naar praktische richtlijnen binnen de digitale werkomgeving.
  • De kandidaat moet in staat zijn om minimaal 50% per week vanaf een gemeente Utrecht locatie te werken.
  • Wij werken met flexplekken.Van onze externe collega's verwachten wij dat zij telefonisch (eigen nummer) bereikbaar zijn
  • Kandidaat is beschikbaar voor een eventueel persoonlijk gesprek op de tijdstippen, genoemd in het profiel.
  • Werken vanuit het buitenland is niet toegestaan, tenzij dit vooraf is afgestemd.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Solutions Architect, bij voorkeur binnen de overheidssector of een gemeente. Geef voorbeelden waaruit dit blijkt.
  • Beschrijf je certificeringen als Microsoft 365 Cloud Solutions Architect of vergelijkbaar.
  • Geef voorbeelden van projecten waarin je Microsoft 365-diensten en -functionaliteiten hebt ingericht (Identity Management, Access Management, Device Management).
  • Hoe communiceer je complexe technische concepten naar niet-technische belanghebbenden? Geef een concreet voorbeeld.
  • Beschrijf je ervaring met modern desktop management (bijv. Microsoft Intune, Microsoft Endpoint Manager) en device management voor een hybride werkomgeving. Hoe heb je deze technologieën ingezet?
  • Beschrijf je ervaring met het toepassen van het Zero-Trust-principe en beveiligingsnormen zoals ISO-standaarden of BIO. Hoe heb je beveiligingsprincipes verwerkt in oplossingen?
  • Beschrijf je ervaring met het toepassen van het Zero-Trust-principe en beveiligingsnormen zoals ISO-standaarden of BIO. Hoe heb je beveiligingsprincipes verwerkt in oplossingen?
  • Beschrijf een situatie waarin je moest samenwerken met andere domein- en informatiearchitecten. Hoe heeft deze samenwerking bijgedragen aan een toekomstbestendige werkomgeving?
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 125,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox