Het Kadaster

Servicenow devops engineer

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht. Wij zoeken iemand die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM en Cloud.

‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een Scrummaster en Productowner. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Er wordt gewerkt met o.a. de volgende modules;
    • ITSM
    • Workplace Service Delivery
    • IRM / GRC
    • Performance Analytics
    • ESC
  • Rest API’s
  • Javascript, HTML, CSS, Angular JS
  • M365;

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als DevOps engineer verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht. Daar valt onder:

  • De voortbrenging van incrementele producten voor de dienst ESM;
  • Het opleveren en afhandelen van user stories;
  • Het afhandelen van incident en request verzoeken;
  • Het op- en uitvoeren van changes van de dienst ESM en bewaking hiervan;
  • Het adviseren en up-to-date houden van stakeholders;
  • Bij wensen van stakeholders weet jij de gehele keten te belichten en hier een passende oplossing voor te maken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Conceptovereenkomsten 

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:  Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. 

Contractpartijen 
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

De Eisen

  • Uurtarief maximaal €100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • Kennis van- en ervaring met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban;
  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare kernnis van ITIL 4 ;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (DevOps Engineer ServiceNow) functie;
  • ServiceNow gecertificeerd (Developer/ Implementation Specialist)- Bekend met modules als ITSM, IRM, WSD;
  • Aantoonbare kennis van: - Rest API’s, Javascript, HTML, CSS, Angular JS;

De Wensen

  • Aantoonbare kennis van SIAM implementaties.
  • Toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze u in vorige opdrachten hebt bijgedragen aan de implementatie en/of doorontwikkeling van het product ServiceNow. Beschrijf uw rol, uw specifieke bijdrage en het eindresultaat. Beschrijf dit voor zowel de soft skills die u bezit als de inhoudelijke expertise die u mee brengt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Benoem hierbij de ervaring die u heeft opgedaan met ServiceNow en in het bijzonder met welke modules u al eens eerder heeft gewerkt. (90 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox