Gemeente Amsterdam

Senior vergunningverlener bouw

Gemeente Amsterdam

  • max €115 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 03 december 2024

  • 03 december 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Medewerker Vergunningen Bouw behandel je zelfstandig aanvragen omgevingsvergunningen. Je toetst deze aanvragen aan de relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet, Bouwbesluit, Welstand, Bibob, etc. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je levert een bijdrage aan het constant verbeteren van onze dienstverlening, processen en werkwijzen.



Werkzaamheden

Je behandelt complexe en multidisciplinaire (concept)vergunningaanvragen om af te wijken van het omgevingsplan en houdt hierbij rekening met de overeengekomen

processen, landelijke wet- en regelgeving en stedelijke beleidsregels;

Je draagt bij en adviseert gevraagd en ongevraagd op inhoud ten behoeve van een proactieve, en kwalitatief goede advisering van bestuurders/portefeuillehouder, de stadsdeeldirecteur en de manager VTH over politiek gevoelige en strategiebepalende onderwerpen in relatie tot vergunningen, toezicht en handhaving;

Je zorgt voor een goede klachtafhandeling en het verder verbeteren daarvan;

Je draagt bij aan het verder ontwikkelen en implementeren van processen, protocollen en het bevorderen van een goede dossieropbouw door het team;

Je draagt pro-actief verbetervoorstellen aan en probeert collega’s daar op een overtuigende manier in mee te nemen;

Je bent een inhoudelijk coach en vraagbaak voor de collega’s op de inhoud en het proces;

Je kent jouw vakgebied goed en houdt je kennis actief bij, evenals alle ontwikkelingen op jouw vakgebied;

Voor de afweging ten aanzien van de aanvraag stem je actief af met diverse interne disciplines, zoals gebiedsteams, stedenbouw, economie, planologie, parkeren, verkeer, etc. Daarbij zoek je tevens de actieve afstemming met ketenpartners zoals Waternet, Omgevingsdienst, GGD, Rve Wonen, etc.



Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Algemene eisen
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) kan niet inschrijven e/o als kandidaat 
worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver.
Een zzp’er met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., wordt uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:
- Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de
betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
- Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
- Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter
of de WAADI.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Je komt te werken bij stadsdeel Oost bij onze mooie locatie op de Oostpoort. Het stadsdeel Oost bestaat uit de gebieden: Oud Oost, Indische Buurt, Oostelijke Havengebied, Watergraafsmeer, IJburg en Zeeburgereiland. Het groene, veelzijdige Oost wordt gekenmerkt door Ateliers en broedplaatsen, heel veel nieuwe woningen, steeds meer boetiekjes en trendy cocktailbarretjes. We hebben hier een fijne werkomgeving waar je van alle gemakken bent voorzien inclusief een bedrijfsrestaurant en loungeruimte. Het team Vergunningen heeft een goede verhouding tussen zeer ervaren collega’s en nieuw talent wat van elkaar leert en elkaar helpt waar nodig. Intensieve samenwerking staat centraal, niet alleen binnen het team zelf maar ook met juristen, vergunningverleners en externe partijen. Vergunningen is onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving en is in elk stadsdeel apart vertegenwoordigd. We streven over stadsdelen een zo uniform mogelijke werkwijze na, wetende dat elk stadsdeel haar eigen unieke kenmerken heeft.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar ervaring binnen een G4 organisatie Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met PowerBrowser Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 maanden ervaring met het behandelen van aanvragen binnen de nieuwe Omgevingswet Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • Wens - Certificaat De aangeboden kandidaat is in het bezit van ABW 1 en ABW 2 Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Kennis De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met juridische vernieuwing Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring met complexe dossiers Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Oordeelsvorming: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Vernieuwing stimuleren: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Besluitvaardig: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 105  en maximaal € 115 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox