Het Kadaster

Senior servicenow devops engineer

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht.

Wij zoeken iemand die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM, Integrated Risk Management en Cloud. ‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een scrummaster en Productowner. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools

Er wordt gewerkt met o.a. de volgende modules:
ITSM;
Workplace Service Delivery;
IRM / GRC;
Performance Analytics;
ESC
Rest API’s;
Javascript, HTML, CSS, Angular JS;
M365;
Sharepoint

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als DevOps engineer verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht. Daar valt onder:
De voortbrenging van incrementele producten voor de dienst ESM;
Het opleveren en afhandelen van user stories;
Het afhandelen van incident en request verzoeken;
Het op- en uitvoeren van changes van de dienst ESM en bewaking hiervan;
Het adviseren en up-to-date houden van stakeholders;

Bij wensen van stakeholders weet jij de gehele keten te belichten en hier een passende oplossing voor te maken.

Competenties
Resultaatgericht;
Helicopterview;
Adviesvaardigheid;
Overtuigingskracht;
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
Kwaliteitsgericht;
Klantgericht;
Proactief en initiatiefrijk;

De Eisen

  • Ervaring binnen de overheid
  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (DevOps Engineer ServiceNow) functie
  • Aantoonbaar bekend met modules als ITSM, IRM.
  • ServiceNow gecertificeerd (Certified System Administrator)
  • Kennis van (aantoonbaar via verrichte werkzaamheden in de afgelopen 5 jaar): ServiceNow module IRM / GRC, Javascript, HTML, CSS, Angular JS
  • ITIL 4 Foundation gecertificeerd
  • Kennis van- en aantoonbare ervaring met Agile werkwijze (minimaal 5 jaar), met name Scrum en Kanban
  • Geen ZZP maar detachering/ payroll

De Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (CV en motivatie zelf geschreven door de kandidaat)
  • De kandidaat toont aan (max. 300 woorden) te hebben gewerkt met minimaal 3 van de benoemde ServiceNow modules. De uitgevoerde werkzaamheden dienen te hebben plaatsgevonden in een complexe overheidsomgeving of een ZBO. Beschrijf op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. Kennis van SIAM implementaties is een pre evenals kennis van CSDM

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 september 2025 om 08:49
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox