Gemeente Meppel

Senior publiekszaken

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

| | | --- | | Stel jij de inwoner én de dienstverlening centraal in je werk en kun jij collega’s motiveren en inspireren?
Ben jij die alleskunner op het gebied van Publiekszaken?
Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega!

De afdeling Dienstverlenging binnen de gemeente Meppel bestaat uit een team Publiekszaken en een team KCC (Klant Contact Centrum). Voor ons team Publiekszaken zijn we op zoek naar een enthousiaste

Senior Publiekszaken
(32 tot 36 uur per week)

Wat ga je doen?
Het team Publiekszaken staat voor grote uitdagingen en veranderingen. Als gevolg van digitalisering neemt traditioneel baliebezoek af en neemt specialistisch werk toe. Vraagstukken rondom privacy, kwaliteit van persoonsgegevens en fraudebestrijding gaan steeds meer deel uitmaken van het takenpakket.

In deze functie adviseer en ondersteun je medewerkers bij vragen over de Basisregistratie personen, de Burgerlijke Stand, reisdocumenten, rijbewijzen en andere producten op het gebied van Publiekszaken. Je voert complexe mutaties uit en controles daar op. Ook stel je regelingen en verordeningen op en handel je bezwaar en beroepschriften zelfstandig af. Nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied van burgerzaken vertaal je naar adviezen, beleid en uitvoering. Naast de coördinatie van de dagelijkse werkzaamheden ben je ook verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus binnen de budgetten van de afdeling Dienstverlening. Je bent sparringpartner van de teammanager.

Wat breng je mee?
Jij bent DE kandidaat voor ons als je: * een vakinhoudelijke specialist bent op het gebied van burgerzaken, minimaal twee jaar werkzaam als senior of beleidsmedewerker binnen het publieke domein; * een relevante HBO opleiding hebt; * kennis hebt van + digitalisering en inhoudelijke werkprocessen, + de Basisregistratie Personen (BRP), de Algemene wet bestuursrecht (AWB), het internationaal privaatrecht (IPR) en de burgerlijke stand + Key2Burgerzaken * vooruitstrevend bent en thuis in alle ontwikkelingen rondom het vakgebied van burgerzaken; * uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden hebt, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Vaardigheden en eigenschappen
Wij houden er van dat onze medewerkers zichzelf uitdagen, enthousiast zijn en initiatief nemen. Handelen vanuit eigenaarschap en leiderschap is voor jou vanzelfsprekend.
Bij jou voelen klanten en collega’s zich altijd welkom omdat je oprechte aandacht hebt voor de mens. Je bent gericht op ontwikkeling en stimuleert ook je collega’s om zich verder te ontwikkelen. Je bent de verbindende schakel tussen de afdeling Dienstverlening en de rest van de organisatie. Jouw communicatie is transparant en duidelijk, waarbij je feedback geven en ontvangen vanzelfsprekend vindt. Je gelooft in de kracht van samenwerken en neemt je collega’s mee in alle veranderingen waarmee burgerzaken te maken gaat krijgen. Je bent resultaatgericht met oog voor de mens.

Waarom bij ons werken?
Wij bieden je een uitdagende functie waarin je betekenisvol kunt zijn voor anderen, binnen een ambitieuze en veranderende organisatie.
Je gaat aan de slag in een functie met veel ruimte voor eigen initiatief en volop  mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. In Meppel varen we een koers die de bedoeling van de vraagstukken centraal stelt, waarin we betrouwbaar partnerschap nastreven en samen flexibel werken aan de dienstverlening naar onze inwoners, ondernemers en partners. Onze collega’s zijn loyaal en betrokken. De sfeer in onze organisatie is open, informeel en collegiaal. Wil je meer lezen over onze koers, check dan onze website: https://www.meppel.nl/Bestuurenorganisatie/Actueel/Werken_bij_Meppel/Organisatie_gemeente_Meppel/Koers
  |

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft minimaal een jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als senior of beleidsadviseur bij een gemeente in het publieke domein.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van (aangetoond door werkervaring en/of opleiding/cursus) - digitale en inhoudelijke werkprocessen
  • Kandidaat heeft kennis van (aangetoond door werkervaring en/of opleiding/cursus): - Basisregistratie Personen (BRP) - Algemene wet bestuursrecht (AWB) - internationaal privaatrecht (IPR) - Burgerlijke stand
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Wij houden er van dat onze medewerkers zichzelf uitdagen, enthousiast zijn en initiatief nemen. Handelen vanuit eigenaarschap en leiderschap is voor jou vanzelfsprekend. Bij jou voelen klanten en collega’s zich altijd welkom omdat je oprechte aandacht hebt voor de mens. Je bent gericht op ontwikkeling en stimuleert ook je collega’s om zich verder te ontwikkelen. Je bent de verbindende schakel tussen de afdeling Dienstverlening en de rest van de organisatie. Jouw communicatie is transparant en duidelijk, waarbij je feedback geven en ontvangen vanzelfsprekend vindt. Je gelooft in de kracht van samenwerken en neemt je collega’s mee in alle veranderingen waarmee burgerzaken te maken gaat krijgen. Je bent resultaatgericht met oog voor de mens.
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.
  • Vaardig in mondelinge en schriftelijke communicatie in Nederlandse en Engelse taal. Dit dient duidelijk te zijn beschreven op het cv.
  • Kandidaat heeft kennis van systeem Key-2-Burgerzaken
  • Kandidaat heeft minimaal een jaar ervaring als vakinhoudelijke specialist op gebied van burgerzaken in de afgelopen 5 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox