Gemeente Amsterdam

Senior medewerker Marketing en communicatie

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De Sociaal Werkkoepel is op zoek naar tijdelijke versterking op het gebied van marketing en communicatie.

Doelstelling van de Sociaal Werkkoepel is:

  • Meer kandidaten naar werk: Het verhogen van het aantal werknemers op sociaal werk naar 4.500 in 2022;
  • Meer passend werk: Passend werk organiseren voor het toenemend aantal medewerkers in sociaal werk, zowel binnen de gemeente als bij andere werkgevers;
  • Meer doorstroom: Inzetten op meer doorstroom van potentiele kandidaten voor sociaal werk vanuit onder andere activering, zorg, en onderwijs. En van werk naar werk.


We zoeken een marketing- en communicatiespecialist voor advies over de marketingstrategie van de Sociaal Werkkoepel én voor uitvoering van de online netwerkcommunicatie met alle partners via intranet, website en social media.

Werkzaamheden

  • Adviseren over onze online marketingstrategie om daarmee een bijdrage te leveren aan de zichtbaarheid en de positieve impact van de Sociaal Werkkoepel en haar partners.
  • Meedenken over de invulling van events.
  • Uitvoeren van de online netwerkcommunicatie met alle partners:
  • Content maken voor de website, LinkedIn en de maandelijkse nieuwsbrief (bv. schrijven van interviews met werkgevers en werknemers);
  • Zorgen voor online publicatie van de content, zowel tekst als filmpjes en foto's;
  • Verzorgen van de communicatie rondom online events (van uitnodiging tot verslaglegging);
  • Een bijdrage leveren aan de functionele toegankelijkheid van de website (voor wat betreft decontent);
  • Oppakken van diverse andere uitvoerende communicatie werkzaamheden.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De Sociaal Werkkoepel is een netwerkorganisatie waarin bedrijven, sociale firma's, maatschappelijke organisaties en de gemeente samenwerken om meer Amsterdammers met
een arbeidsbeperking passend en duurzaam werk te bieden. De Sociaal Werkkoepel faciliteert en ondersteunt werkgevers bij het realiseren van meer banen voor Amsterdammers met een
arbeidsbeperking.

De Sociaal Werkkoepel:

  • zorgt voor inzicht in het systeem van sociaal werk;
  • is een platform waar alle partners kennis op het gebied van sociaal werk vinden en met elkaar uitwisselen. Bijvoorbeeld informatie over wet- en regelgeving, best practices en inzicht in het netwerk en alle netwerkpartners;
  • is vraagbaak en organiseert informatiesessies en netwerkbijeenkomsten voor werkgevers en andere partners. Informatie wordt ook ontsloten op de website van de Sociaal Werkkoepel, www.sociaalwerkkoepelamsterdam.nl;
  • heeft een aanjagers- en lobbyrol op het gebied van sociaal werk in Amsterdam. De Sociaal Werkkoepel initieert acties om het netwerk inzichtelijk en toegankelijk te maken voor alle partijen die een rol willen en kunnen spelen. Waar mogelijk en kansrijk wordt sociaal werk onder de aandacht gebracht, zowel binnen de gemeente als bij externe partners. Partijen worden aan elkaar verbonden om nog meer kansen te kunnen benutten;
  • maakt gebruik van de inzet van alle betrokken (uitvoerende) afdelingen van de gemeente, zoals het Werkgeversservicepunt, Werk & Re-integratie, Participatie, Bureau Social Return, Onderwijs Jeugd en Zorg, Economische Zaken, Facilitair Bureau etc., en maakt de verbinding op de opgave van sociaal werk in Amsterdam;
  • •Signaleert knelpunten en zorgt dat deze op de juiste tafel worden belegd en waar mogelijk opgelost.

Het programmateam van de Sociaal Werkkoepel bestaat uit een programmamanager, drie projectmanagers en een programmaondersteuner.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente ervaring met werken voor (gemeentelijke) overheidsorganisaties
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met WordPress, CRM systemen, Vimeo, Youtube, MS Teams, Zoom.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van marketingstrategieën voor online communicatiekanalen (websites, LinkedIn, intranet) in een zakelijke markt
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente ervaring op het gebied van interne en externe communicatie met het maken en plaatsen van content voor online communicatiekanalen (websites, LinkedIn, intranet)
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een Hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende Hbo diploma. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het sociaal domein op het gebied van werk en re-integratie.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met marketing en online communicatie voor netwerkorganisaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met communicatie rondom de organisatie van (online) events.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het afnemen van interviews. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox