Gemeente Amsterdam

Senior medewerker kwijtschelding

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als senior medewerker Kwijtschelding bij de afdeling Incasso & Invordering zet je je in om op een maatschappelijke en verantwoorde wijze vorderingen van de gemeente Amsterdam te innen bij burgers en ondernemers. Daar waar dit niet mogelijk is help je en begeleid je de klant bij het voldoen aan betalingsverplichtingen. In het kader van het armoedebeleid bestaat de mogelijkheid om kwijtschelding te verlenen van de gemeentelijke belastingen aan burgers met een laag inkomen en/ of weinig vermogen.
De afdeling I&I is belast met de gehele uitvoering van de incasso en invordering functie en fungeert daarmee als incassobureau voor de gehele gemeentelijke organisatie.

Werkzaamheden
- Behandelen van reguliere kwijtscheldingsverzoeken;
- Behandelen van kwijtscheldingsverzoeken ondernemers;
- Behandelen van de zwaardere beroepschriften en klachten;
- Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners en ondernemers over lopende dossiers;
- Aanspreekpunt voor vragen van collega's die binnen komen via het Contact Centrum Amsterdam (CCA).

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Belastingen levert samen met de burgers en ondernemers een belangrijke financiële bijdrage aan de stad Amsterdam. Het heffen van belastingen en innen van vorderingen draagt bij aan het realiseren van maatschappelijke doelen en het leefbaar houden van de stad. Belastingen geeft op een professionele wijze uitvoering aan deze belangrijke opgave. Dit betekent dat de organisatie klantgericht en dienstverlenend is, maar ook dat de organisatie duidelijk zichtbaar is door toezicht, controle en handhaving. Het betalen van belastingen en andere vorderingen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt voor de bewoners en ondernemers in Amsterdam. Wij zorgen er ook voor dat dit eerlijk gebeurt: iedereen die dat kan, levert zijn of haar deel.
Afdeling Invordering & Incasso draagt zorg voor de inning en invordering van alle publiekrechtelijke en privaatrechtelijke vorderingen van de gemeente Amsterdam. Als deskundig en betrouwbaar ketenpartner zorgt Incasso & Invordering ervoor dat vorderingen op bewuste en beheerste wijze, vanuit een visie "help de klant betalen" zo snel mogelijk worden afgedaan met maximale opbrengsten, minimale kosten en een hoge kwaliteit van dienstverlening aan zowel de ketenpartners (crediteuren) als de burgers en bedrijven (debiteuren). In het kader van armoedebeleid worden kwijtscheldingsverzoeken afgehandeld.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met de Invorderingswet en Belastingwetten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het afhandelen van kwijtscheldingsdossier in de reguliere fase.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het afhandelen van beroepsschriften.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken ondernemers.
  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur bereid om op kantoor werkzaamheden te verrichten. Graag aangeven in het cv hoeveel uur kandidaat beschikbaar is.
  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur in het bezit van een IVA diploma/certificaat. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox