Gemeente Lelystad

Senior medewerker Financieel Beheer

Gemeente Lelystad

De opdracht­omschrijving

Senior medewerker Financieel Beheer.

Ben jij…
een echte “zware” senior op het financieel administratieve vakgebied? Heb je niet alleen oog voor wat er gedaan moet worden, maar ook hoe we dat het beste kunnen doen; samen, betrokken en duidelijk. Ben je analytisch, vernieuwend en toekomstgericht, maar heb je daarnaast ook oog voor het team en de persoonlijke ontwikkeling; dan zijn we op zoek naar jou.

Het team…
Ons team Financieel Beheer (30 fte) bestaat uit medewerkers met diverse talenten en ervaringsgebieden. Wij hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het ondersteunen van de organisatie. Onze werkwijze kenmerkt zich door een grote mate van zelfstandigheid waar veel ruimte is om elkaar te ontmoeten en kennis te delen.
Het team Financieel beheer is verantwoordelijk voor de verdere implementatie en het beheer van een nieuw financieel systeem (Unit4 financials). Daarvoor zijn we enthousiast aan de slag gegaan met kwaliteitszorg, herinrichting en procesmanagement (lean).
Onze corebusiness is het verzorgen van een juiste, tijdige en volledige concern brede financiële administratie, die bijdraagt aan het “in-control blijven” van de organisatie.


De functie…
Ons team maakt, mede door de implementatie van het nieuw financieel systeem een ontwikkeling door. Naast de twee reguliere senioren heb je als extra “senior medewerker financieel beheer” een belangrijke aanjagende en sturende rol in het verder vormgeven en ondersteunen van deze ontwikkeling. Je bent een kritische sparringpartner voor je collega’s en hebt oog voor verbetermogelijkheden en het vergroten van het lerend vermogen. Je bent zelfstandig, integer en organisatiegericht. Jouw specialiteit ligt op het terrein van gemeentefinanciën (of overheidsfinanciën). Cijfers en processen weet je op een begrijpelijke manier te vertalen, bevindingen over te brengen en in duidelijke conclusies en adviezen uit te dragen in het team of de organisatie. Je bent in staat om vanuit een brede blik op het werkveld te schakelen, tussen het richten op de hoofdzaken en het bewaken van de details. Je weet wat er moet gebeuren om in control te zijn en te blijven.


Om bovenstaande op een effectieve manier uit  te kunnen voeren, ben je communicatief sterk, flexibele en hebt een positieve instelling; je denkt in mogelijkheden en kunt heel makkelijk schakelen tussen inhoud en ontwikkeling. Je weet binnen een netwerk van directe collega’s en interne klanten goed te schakelen. Je omarmt afwisseling en bent in staat om je eigen verantwoordelijkheid hierin te nemen. Je bent zelf in staat om, in overleg met collega’s, prioriteiten te bepalen en werkzaamheden daarop aan te passen.

De focus van de functie ligt op 4 gebieden:
  • Controle op een juiste, tijdige en volledige concern brede financiële administratie, die bijdraagt aan het “in-control blijven” van de organisatie en die bijdraagt aan een efficiënte accountantscontrole.
(Heldere visie op gemeentelijke P&C cyclus en weet die te vertalen in de P&C producten van de gemeente.)
  • Helicopterview over de verschillende administratieve processen, sub-administraties  en het kunnen herkennen van dwarsverbanden.
  • Ondersteunen van de verdere doorontwikkeling van de inrichting van het nieuwe financiële systeem.
  • Aanspreekpunt en indien nodig regisseur voor complexe financiële vraagstukken die effect hebben op juistheid, volledigheid en getrouwheid van de administratie.

De functie-eisen…
  • HBO+/ universitair werk- en denkniveau.
  • Een bedrijfseconomische opleiding.
  • Aangevuld met een specialistische financieel administratieve opleiding is een pré.
  • Kennis van het Besluit begroting en verantwoording (BBV) provincies en gemeenten.
  • Actuele kennis van gemeentefinanciën.
  • Kennis van relevante (financiële) applicaties en Excel.
  • In staat om complexe analyses uit te voeren.
  • Ruime werkervaring (>7 jaar) in vergelijkbare functie.

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met complexe analyses uit te voeren.
  • Kandidaat heeft kennis van gemeentefinanciën.
  • Kandidaat heeft kennis van het Besluit begroting en verantwoording (BBV) provincies en gemeenten.
  • Kandidaat heeft minimaal 7 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen 10 jaar.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding op bedrijfseconomisch gebied.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Veranderproces ondersteunen Communicatief sterk Flexibel Positieve instelling Je weet binnen een netwerk van directe collega’s en interne klanten goed te schakelen. Je omarmt afwisseling en bent in staat om je eigen verantwoordelijkheid hierin te nemen. Je bent zelf in staat om, in overleg met collega’s, prioriteiten te bepalen en werkzaamheden daarop aan te passen.
  • Kandidaat heeft op het CV een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.
  • Kandidaat heeft kennis van relevante (financiële) applicaties en Excel.
  • Kandidaat heeft een aanvullende specialistische financieel administratieve opleiding.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox