Gemeente Zwolle

Senior medewerker burgerzaken

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving


Functie: Senior medewerker backoffice

Over Zwolle:
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. 

We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. 

We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Dit ben jij 
Je hebt een Hbo werk- en denkniveau, actuele opleidingen voor Burgerzaken afgerond of bereid die te doen, kennis van burgerzakenprocessen en een ruime werkervaring, met name met complexe Burgerlijke Stand en IPR casuïstiek. Het is handig als je digitaal vaardig bent en kunt werken met gemeentelijke systemen, zoals iBurgerzaken. Je communiceert net zo makkelijk in het Nederlands als in het Engels.  

Collega’s kunnen op jou rekenen en andersom. Je bent dan ook een inspirerende teamspeler die met iedereen goed kan omgaan, oprecht luistert, doorvraagt en die geen vraag te gek vindt. Creatief als je bent, vind je oplossingen die niemand nog heeft gezien (uiteraard binnen de wettelijke kaders).  

Je bent accuraat, analytisch sterk en brengt je adviezen en besluiten duidelijk en goed onderbouwd naar voren. Betere werkprocessen? Je krijgt energie als je daarover nadenkt en eureka-momenten hebt over een kwaliteitsslag. Zo kijk je trouwens ook met een kritisch oog naar je eigen werk. Onder druk en tijdens verandertrajecten ben jij op je best.  


Jouw taken
-Verwerken mutaties en correcties in de BRP
-Beoordelen brondocumenten
-Verwerken inschrijvingen uit het buitenland
-Verwerken naturalisatieverzoeken
-Alle andere voorkomende administratieve taken.


Eisen
-20-28 uur per week en z.s.m. beschikbaar
-Minimaal twee jaar werkervaring als medewerker burgerzaken bij een gemeente
-Kennis van burgerzakenprocessen en relevante wet- en regelgeving, zoals Internationaal Privaatrecht en nationaliteitswetgeving
-Digitaal vaardig en bekend met het werken met gemeentelijke systemen zoals iBurgerzaken

De Eisen

  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding
  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 4 jaar als medewerker burgerzaken bij een gemeente.
  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar kennis van burgerzakenprocessen en relevante wet- en regelgeving, zoals Internationaal Privaatrecht en nationaliteitswetgeving.
  • De kandidaat is op cv aantoonbaar digitaal vaardig en bekend met het werken met gemeentelijke systemen zoals iBurgerzaken
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor 20-28 uur per week.

De Wensen

  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 4 jaar als medewerker burgerzaken bij een gemeente.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Leiderschap - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Betrouwbaar - Representatief - Overtuigend - Motiverend

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox