Gemeente Soest

Senior medewerker backoffice burgerzaken

Gemeente Soest

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest!

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als ervaren specialist BRP ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van alle taken in de backoffice van Burgerzaken. De dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • Afhandelen van complexe zaken BRP.
  • Algemene kennis van de afhandelingscycli van het BRP-berichtenverkeer.
  • Beoordelen van buitenlandse brondocumenten.
  • Eerste vestiging vanuit het buitenland.
  • Afnemen van Verklaringen Onder Ede.
  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles.
  • Bezwaarschriften maken en verweer bij de rechtbank
  • Meedoen in het projectteam Verkiezingen
  • Werkzaamheden ten behoeve van de kwaliteitsmonitor en oplossen Baseline I en II fouten.
  • Verricht werkzaamheden in het kader van de zelfevaluatie BRP en PNIK.
  • Overbrengen van kennis over complexe werkzaamheden aan collega’s.
  • Verstrekken protocolleringsoverzichten BRP en GBA-V op verzoek van de inwoner.
  • Daarnaast voel jij je verantwoordelijk om de dienstverlening van Soest op een hoger niveau te brengen. Verder ben je continu aan de slag met het verder vernieuwen van de dienstverlening en het verbeteren van de (werk)processen.

Competenties
-      Zelfstandig;
-      Nauwkeurig;
-      Deskundig op het vakgebied;
-      Flexibel;
-      Betrouwbaar.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;
  • Beschikbaar per uiterlijk 11 maart 2024 voor 36 uur per week.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afdelingen burgerzaken binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het BRP binnen een gemeente;
  • Een afgeronde cursus en of opleiding burgerzaken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met key2burgerzaken en I-burgerzaken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox