Kamer van Koophandel
max €85 per uur
Utrecht
40 uur per week
18 maart 2024
18 juni 2024
KVK is op zoek naar een tijdelijke Senior Marketeer. Als Senior Marketeer bouw je mee aan het realiseren van de missie van KVK; Nederland vindt KVK onmisbaar op het domein veilig en verantwoord zakendoen. Deze missie is doorvertaald naar een unieke positionering; met de kennis van KVK kun je als ondernemer met meer vertrouwen beslissingen nemen. Jij stuurt op het vergroten van klantwaardering, -bereik en -loyaliteit en draagt daarmee bij aan het verhogen van de bekendheid van de toegevoegde waarde van KVK. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor de realisatie van de marketingstrategie en doorvertaling naar de 4 waardeproposities. Je denkt hierbij vanuit data (klant/markt) en vertaalt dit door naar een converterende marketingfunnel voor onze producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (10fte) met collega’s die iedere dag het verschil willen maken. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team.
Wat ga je doen?
Implementatie marketingstrategie in dienstverlening en organisatie (bijv. propositie-ontwikkeling, way-of-working marketing ontwikkelen, contentmarketing). Doorvertaling communicatiemiddelen naar touchpoints richting de markt in de marketingfunnel, maar ook intern en naar andere stakeholders. Bij alles wat je doet denk je na over de toegevoegde waarde voor de klant en vraag je jezelf af of het efficient en doelgericht is.
Wat vragen wij?
- Je werkt en denkt op HBO/WO-niveau en hebt een relevante marketing opleiding afgerond, bij voorkeur in (Digital) Marketing, Marketingcommunicatie, Brandmanagement.
- Kandidaat is bekend met onderzoeken als campagne-effectmeting en imago & reputatieonderzoek en gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen.
- Minimaal 5 jaar werkervaring met het vanuit de marketing-/merkstrategie bouwen van waardepropositie binnen grote, complexe klantgedreven organisaties. Je kunt jouw visie goed verwoorden en je bent in staat hiervoor draagvlak te creëren.
- Aantoonbare ervaring in het bedenken en ‘runnen’ van propositiecampagnes met een brede middelenmix van online en offline campagneonderdelen, op SEE, THINK, DO en CARE niveau. Ook ervaring met interne uitrol is van belang.
- Creativiteit om met verrassende oplossingen te komen teneinde je (campagne)doel weten te bereiken.
- Ervaring bij vergelijkbare overheidsorganisaties met het werken met reclame en mediabureaus; evenals goed stakeholdermanagement en wendbaar zijn/bij te sturen zodra er nieuwe inzichten ontstaan of de markt of stakeholders iets anders vragen.
- Kennis van en ervaring met fact based werken, conversieoptimalisatie, media inkoop en contentmarketing. Vanuit de principes: vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerken ga je voor resultaat.
- Ervaring in het werken in een Marketing expertise centrum in een Agile organisatie is een pre. Evenals het intern delen van marketing kennis naar klantreisteams.
Analytisch Vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.
Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox