Gemeente Hellendoorn

Senior inkoopadviseur

Gemeente Hellendoorn

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 05 februari 2024

  • 30 juni 2024

De opdracht­omschrijving

Bij het team Bedrijfsvoering zoeken we voor het onderdeel inkoop een
Senior inkoopadviseur


Algemene informatie
Het team Bedrijfsvoering bestaat uit de onderdelen: financiën, P&O, administratie sociaal domein, belastingen, inkoop en juridische zaken. Het team bestaat uit circa 50 medewerkers. 

In verband met zwangerschapsverlof van onze huidige senior inkoopadviseur zijn we op zoek naar een tijdelijke vervanging. In de periode 5 februari 2024 tot 1 juli 2024.

Wat ga je doen?
Je begeleidt inkooptrajecten, die onder het aanbestedingsrecht kunnen vallen, zoals enkelvoudige en/of meervoudige onderhandse inkoopprocedures maar ook Europese Aanbestedingen. Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van (Europese) aanbestedingen. Je zorgt voor het begeleiden van het Europese aanbestedingstraject van A tot Z.
Hierbij heb je een autonome en verantwoordelijke rol en ben je verantwoordelijk voor het inventariseren van de inkoopbehoefte bij stakeholders, en hierover adviseren en dit vertalen naar de meest optimale procedure en inkoopstrategie en het inrichten en aansturen van multidisciplinaire inkoopprojectteams.
Samen met je collega('s) werk je aan beheersing van de werkprocessen en werkverdeling alsook de kwaliteit van de dienstverlening op het terrein van (Europees) inkopen. Waar mogelijk zoek je actief de samenwerking op met omliggende gemeenten. Al met al een uitdagende, zelfstandige en verantwoordelijke functie.


Jouw kwaliteiten

  • De Senior-Inkoopadviseur die wij zoeken is een energieke en verbindende professional die in staat is om op een positief-kritische wijze tegenwicht te bieden.
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding, en ruime werkervaring in een vergelijkbare functie en kennis van inkoop en aanbesteden binnen een gemeente.
  • Je hebt aanvullende inkoopopleidingen NEVI 1 en NEVI 2 afgerond
  • Je hebt minimaal 6 jaar ervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen
  • Je beschikt over goede gespreks- en adviesvaardigheden en bent bestuurlijk sensitief. Klantgerichtheid en kwaliteit zijn vanzelfsprekend; het zit in jouw aard om intern en extern sterke relaties op te bouwen. Je luistert goed naar anderen en je zoekt naar de vraag achter de vraag.
  • Je werkt graag samen en draagt kennis over
  • Je bent flexibel, zelfstandig en daarnaast heb je een sterk analytisch vermogen en ben je bekend met projectmatig en resultaatgericht werken.
  • Je bent communicatief vaardig en overtuigend
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding

De Wensen

  • Aanvullende inkoopopleidingen NEVI 1 en NEVI 2 afgerond
  • Ruime werkervaring in een vergelijkbare functie met kennis van inkoop en aanbesteden binnen een gemeente.
  • Minimaal 6 jaar ervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - goede gespreks- en adviesvaardigheden - bestuurlijk sensitief - klantgerichtheid en kwaliteit zijn vanzelfsprekend - het zit in jouw aard om intern en extern sterke relaties op te bouwen - je luistert goed naar anderen en je zoekt naar de vraag achter de vraag - je werkt graag samen en draagt kennis over - flexibel - zelfstandig - sterk analytisch vermogen - communicatief vaardig en overtuigend - een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox