Gemeente Dalfsen

Senior functioneel beheerder sociaal domein

Gemeente Dalfsen

De opdrachtĀ­omschrijving

Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning, team administratie

Binnen de eenheid Maatschappelijke Ondersteuning van gemeente Dalfsen wordt beleid ontwikkeld en uitvoering gegeven op het gebied van WMO, Jeugdzorg, Participatie, Welzijn en Onderwijs. Als gevolg van de  decentralisatie is deze eenheid nog volop in ontwikkeling. Een van de kernwaarden is samen werken aan het collectieve doel, waarbij centraal staat dat voor ieder vraagstuk wordt gestreefd naar een passende oplossing.
De afdeling Maatschappelijke Ondersteuning richt zich ons op verbetering – binnen deze drie gemeenten - van de processen om de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen. Deze procesverbetering heeft ook invloed op de systemen waarmee de administratie werkt, waaronder Suite 4 Sociaal Domein. De administratie maakt een belangrijk onderdeel uit van deze processen, waarin wij de verbinding leggen tussen beleid, uitvoering en administratie.
Je maakt onderdeel uit van de eenheid Maatschappelijke Ondersteuning, team administratie.
In deze functie ben je werkzaam voor alle drie de gemeenten (Dalfsen, Staphorst en Zwartewaterland), welke gebruik maken van één back-office applicatie.
 

Aan de slag als senior functioneel beheerder sociaal domein

Als sr. functioneel applicatiebeheerder Sociaal Domein bouw je dagelijks mee aan het fundament van onze (digitale) dienstverlening. Dit doe je binnen de doelstelling van Functioneel beheer.
Je bent de spil tussen de organisatie, de mens en de applicaties (Centric) in een veelzijdige functie.

Naast je dagelijkse bijdrage aan de operationele continuïteit van de Wmo- en jeugdhulp-applicaties ben je het ene moment bezig met het inrichten van werkprocessen, het andere moment betrokken bij implementaties van nieuwe modules en ontwikkelingen en ondertussen heb je tijd en aandacht voor de vragen van de gebruikers.

Je houdt ontwikkelingen op het vakgebied bij en bent in staat deze ontwikkelingen te vertalen naar de wensen en behoeften van de gebruikers en naar inrichting en toepassing in de applicatie. In het kader van privacy, security en procesbeheer heb je afstemming met ons andere afdelingen zoals team Informatievoorziening.

Belangrijke taak is het genereren en leveren van managementinformatie, zoals (financiële) gegevens voor o.a. de planning & controlcyclus en beleid. Doordat jij in staat bent om informatie te genereren door middel van SQL en deze informatie kunt overzetten naar een gedegen rapport, lever je een waardevolle bijdrage aan een optimale dienstverlening. Je draagt verder ook zorg voor het i-berichtenverkeer.

Doelstelling Functioneel beheer
Je zorgt ervoor, dat de aanwezige applicaties functioneren en op correcte wijze gebruikt. Je bevordert en bewaakt de beveiligingsaspecten binnen de applicatie en het beheer van de applicatie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de gebruikersorganisatie m.b.t. gebruik, functioneren en vertalen van gebruikerswensen m.b.t. de ontwikkeling van de applicatie. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor het team Informatievoorziening en de leverancier m.b.t. de aandachtsgebieden applicatie- en security-management.

Als functioneel beheerder Suite Sociaal Domein (SSD) zorg je voor:
  • Onderhoud van de applicatie SSD en de hieraan verbonden koppelingen;
  • Het analyseren, adviseren en testen van nieuwe softwareversies en releases;
  • Het analyseren van de businesswensen en behoeften en zet deze in samenspraak om naar oplossingen;
  • De ondersteuning van de gebruikers waaronder training en instructie voor gebruikers;
  • Oplossen – in samenspraak met andere beheerders - van verstoringen;
  • Fungeren als intermediair tussen organisatie, key-users, ICT en leverancier;
  • Implementatie van wijzigingen van gemeentelijk beleid/wetgeving in de systemen;
  • Verzorgen van managementinformatie;

Wat verwachten we van jou?

Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo opleiding richting ICT met uitgebreide (gemeentelijke) ervaring op het gebied van sociaal domein.

Je hebt ruime kennis van en ervaring met Suites Sociaal Domein en software zoals SQL en Access. Je bent analytisch sterk en communicatief zowel mondeling als schriftelijk vaardig. Als collega in het team heb je een ondernemende en flexibele houding. Jij werkt zelfstandig, resultaatgericht en durft snel beslissingen nemen.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft een opleiding op minimaal mbo niveau richting ICT of vergelijkbaar afgerond.
  • Kennis van genereren van management informatie m.b.v. SQL en/of Access wat duidelijk uit het CV opgemaakt kan worden.
  • Kennis van SSD/SvhSD/S4SD (voorheen GWS/GWS4all) wat duidelijk uit het CV opgemaakt kan worden.
  • Recente ervaring in vergelijkbare functie met betrekking tot sr. functioneel beheerder sociaal domein bij een gemeente. Recent betekent in dit geval binnen het afgelopen jaar.
  • Kandidaat levert binnen 4 weken na aanvang van de opdracht een op de functie afgestemde VOG aan. Dit is een ontbindende voorwaarde

De Wensen

  • Kandidaat heeft een opleiding op hbo niveau in de richting ICT of vergelijkbaar afgerond.
  • Aantoonbare ervaring afgelopen 10 jaar met werken binnen verschillende gemeenten
  • Recente aantoonbare ervaring met beheer SSD/SvhSD/S4SD (voorheen GWS/GWS4all), wat blijkt uit het cv of motivatie.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Competenties: - Analytisch sterk - Zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig - Als collega in een team een ondernemende en flexibele houding - Werkt zelfstandig, resultaatgericht en durft snel beslissingen nemen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox