gemeente Utrecht
max €110 per uur
Utrecht
24 uur per week
31 januari 2021
31 augustus 2021
Start Inhuur: z.s.m., afhankelijk van het in ons bezit zijn van een geldige VOG
Eind Inhuur: Zes maanden na startdatum inhuur
Aantal gesprekskandidaten: Maximaal 2 kandidaten.
Gespreksdatum matchingsgesprek: 20-1-2020 tussen 09.00 en 11.00 uur
Functie omschrijving
De Senior Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor Contractmanagement, Tactisch Leveranciersmanagement en
decentrale inkoop. Is aanspreekpunt in het ICT inkoopproces voor de proces- en contracteigenaren wat betreft inkoopbehoefte.
Dit ga je doen
1. Contractmanagement
2. Tactisch Leveranciersmanagement
3. Decentrale inkoop
Ad 1. Contractmanagement
Participeert in het aanbestedingstraject en voert hierbij de regie over afdeling brede en vakoverstijgende trajecten.
e Bewaakt de contractafspraken en adviseert contracteigenaar over contractmanagement en over de contractmanagement tools
van IB JZI (o.a. in gebreke stelling; verlenging; opzegging; ontbinding)
¢ Toetst offertes op afspraken contractafspraken.
e Rapporteert leveranciersprestatie en financién aan de contract eigenaren en per kwartaal richting het management.
e _ Escalaties naar de leverancier.
e = Signaleert tijdig einddatums van contracten naar contracteigenaar en life cycle management.
° Beheren van licenties (Software asset management).
Ad 2. Tactisch leveranciersmanagement
e Verkennen, starten en onderhouden en - waar relevant - verder ontwikkelen van een samenwerkingsrelatie met kernleveranciers.
e In samenwerking met leverancier bijdrage leveren aan innovatie beleid.
e Geeft advies t.b.v. de strategische leveranciers en mogelijke veranderingen daarin.
e = Ontwikkelt en onderhoud een relatienetwerk.
e Adviseert de operationele leveranciersmanager.
e Adviseert gevraagd en ongevraagd.
Ad 3. Decentrale inkoop
Aanspreekpunt voor budgethouders/aanvragers over een inkoopbehoefte en adviseert met betrekking tot inkoop en
aanbestedingsbeleid van de gemeente Utrecht, in samenwerking met JZI;
e —_Inventariseren van de (te verwachten) inkoopbehoeften in het organisatieonderdeel als input voor het inkoop jaarplan en de
gemeente brede aanbestedingskalender.
e Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren voor
— het vertalen van de betreffende productgroep strategie in inkooptrajecten.
— informatie van gebruikers of de markt, voorstellen tot standaardisatie, bundeling of samenwerking.
e Toetst op rechtmatigheid en mogelijke afwijkingen van de kaders.
e Afweging maken en advies geven hoe de opdracht ingekocht moet worden om de beste kwaliteit-prijsverhouding te krijgen, in
ogenschouw nemend de maatschappelijke doelstellingen (MKB, duurzaamheid en social return), het juridisch kader en streeft
naar optimalisatie door onder andere bundeling van inkopen.
— Proces begeleiden van inkooptrajecten.
Functie eisen
e WO werk- en denkniveau;
e Nevi 2 publiek diploma (of daarmee gelijk)
e Je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring met inkoop- of contractmanagement van ICT en informatievoorziening.
e aantoonbare ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi)
overheid, en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook
security (AVG) uitgebreid aan bod kwam.
e Aantoonbare ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij er sprake is van een grote mate
van tegengestelde belangen.
e Het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk.
e Aantoonbare ervaring met contractmanagement en veranderprocessen.
e Aantoonbare ervaring met projectmatig werken in multidisciplinaire teams.
e Integer, klantgericht en stressbestendig.
e ~~ Analytisch ingesteld en kunt goed anticiperen en communiceren.
Competenties
In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen
tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiéle) planning en betrouwbare inzet.
Van onze medewerkers verwachten we dat ze - vanuit deze kernwaarden - hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder
ontwikkelen.
DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel
van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van
alle medewerkers wordt inzet gevraagd buiten kantoortijden, omdat de ICT dienstverlening 7x24 uur per week geleverd wordt. Groot
onderhoud wordt bij voorkeur gepland in het weekend, zodat gebruikers hierdoor zo min mogelijk worden gehinderd
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox