gemeente Nieuwegein

Senior Consulent Burgerzaken

gemeente Nieuwegein

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen voor ruim 63.000 inwoners. Er is volop werkgelegenheid: zo'n 40.000 mensen hebben hier hun werkplek. Nieuwegein ligt centraal en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12. Het openbaar vervoer is zeer efficiënt met onder meer een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht.

In het nieuwe en moderne Stadshuis in het centrum van Nieuwegein werken zo'n 550 medewerkers (ca. 500 fte) volgens het flexwerkconcept. Groot genoeg voor uiteenlopende dynamische projecten, klein genoeg om oog te hebben voor de menselijke maat. Het is een ambitieuze en informele organisatie die continu in ontwikkeling is.

Opdracht
Bij het team Burgerzaken is tijdelijk ruimte voor een senior consulent burgerzaken. Als seniorconsulent behandel je zelfstandig de meer complexe vragen op het gebied van de Burgerlijke Stand, de wet Basisregistratie Personen (BRP) en het Internationaal Privaatrecht (IPR). Daarnaast adviseer je de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in naturalisatieverzoeken, bevestig je optieverklaringen en houd je je bezig met nationaliteitsvraagstukken. Je bewaakt de kwaliteit van de BRP en verwerkt daarin complexe mutaties en correcties. Je bent vraagbaak voor  je collega’s, geeft instructies en coacht en begeleidt ze.

 

Competenties:

  • daadkrachtig, collegiaal en goed samenwerken;
  • dienstverlenende, klantgerichte instelling, empathisch vermogen;
  • accuratesse, planmatig en voortdurend streven naar verbeteringen in klantgerichtheid en efficiëntie;
  • Goede mondelinge als schriftelijk goed communicatievaardigheden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare kennis van Burgerzaken op de gebieden Burgerlijke stand, naturalisaties en opties en BRP, blijkend uit relevante werkervaring
  • Afgeronde opleiding BABZ of MLO differentiatie Burgerzaken
  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau

De Wensen

  • Afgeronde opleiding Brondocumenten (15 pt)
  • Afgeronde opleiding BRP-specialist (15 pt)
  • Aantoonbare ervaring met de applicatie Key2Burgerzaken (20 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Senior Consulent Burgerzaken (50 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox