Gooise Meren
max €115 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
12 mei 2025
12 november 2025
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Vanwege het aflopen van de verlengingsmogelijkheden voor een bestaande (interim) opdracht, zijn wij opnieuw op zoek naar een (interim) senior beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling. Als adviseur ben jij verantwoordelijk voor een uiteenlopend takenpakket.
Het ene moment neem je de regie bij het opzetten van het ruimtelijk kader voor een groot ontwikkelingsplan waarbij veel partijen betrokken zijn, het andere moment geef je je advies over kleinere initiatieven in afwijking van het omgevingsplan.
Je levert een bijdrage aan de stapsgewijze uitwerking van het gemeentebrede Omgevingsplan voor Gooise Meren, in samenwerking met de projectleider voor het Omgevingsplan.
Je adviseert het management en bestuur op het gebied van ruimtelijke vraagstukken. Je stelt beleidsnotities op, en actualiseert of uniformeert het ruimtelijke beleid in onze gemeente.
Je werkt integraal samen met de verschillende beleidsvelden, ketenpartners en stakeholders. Bij jou komen alle beleidsgebieden samen en je houdt het overzicht en de regie daarin.
Als senior draag je bij aan de verdere ontwikkeling van het team in onze organisatie, en aan de versterking van de samenwerking tussen de beleidsafdeling en de meer op uitvoering gerichte afdelingen.
Je bent vakinhoudelijk sterk, voert constructief en oplossingsgericht het gesprek en hebt een samenwerkende houding. De senior beleidsadviseur die wij zoeken weet alles over ruimtelijke vraagstukken, is gedreven in planologie en beleid en heeft ruime ervaring in werken bij gemeenten.
Je hebt een stevige persoonlijkheid en beweegt je makkelijk in een omgeving die volop aan het ontwikkelen is. Je hebt een behoorlijke vrije rol, bent ervaren in projectmatig werken en werkt gericht naar je doelen toe.
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Gericht op samenwerking;
- Proactief, initiatief nemen;
- Politiek sensitief;
- Resultaatgericht (projectmatig werken).
- Zelfstandig;
- Flexibel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox