Gemeente Zoetermeer

Senior (beleids)adviseur bestaanszekerheid

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Je werkt binnen de afdeling Beleid Sociaal Domein. Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein.  Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de  maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling beleid Sociaal Domein ontwikkelt en implementeert beleid en adviseert het bestuur. In de context van de nieuwe visie Z2040 leggen we relaties met andere beleidsterreinen en spelen we een belangrijke rol in het netwerk van burgers en organisaties in Zoetermeer. Je werkt nauw samen met je collega senior beleidsadviseur Participatie en Re-integratie in een team dat bestaat ongeveer 20 andere beleidsadviseurs over verschillende clusters. Het team werkt nauw samen met de collega's van de uitvoering aan de opgaven bestaanszekerheid herstellen en kansengelijkheid vergroten.

Opdracht
De beleidsmatige invulling van het opdrachtgeverschap van ons Werkbedrijf De Binnenbaan, de advisering op de ontwikkeling van het werkbedrijf met daarbij: de sturing op re-integratie vanuit rendement en effectiviteit; verantwoording van resultaten obv opdrachtbrief en dienstverleningsovereenkomst; annotaties voor management en bestuur, voorbereiding kwartaaloverleggen ambtelijk en bestuurlijk, strategieontwikkeling en toekomstscenario's Binnenbaan. 

En verder:
Beleidsontwikkeling van de 'Participatiewet in Balans' via de bekende sporen 2 en 3;
Programmaredactie en opstellen van P&C-producten van het team op de thema's re-integratie en bestaanszekerheid (Sociaal Domein rapportage, jaarrekening en begroting).

Competenties
• Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld;
• Handelt strategisch handig bij belangentegenstellingen;
• Je bent zeer goed financieel onderlegd, beleeft plezier aan sparren met collega’s van F&C,  
• Je werkt zelfstandig, communicatief vaardig en resultaatgericht;
• Je hebt bewezen soepel te kunnen acteren in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk krachtenveld; 
• Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en in de publieke dienstverlening
• Je hebt een bijzonder goede schrijfvaardigheid en weet je ideeën goed en helder over te brengen.
• Actuele kennis van ontwikkelingen en publicaties op dit specifieke werkveld

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

 

De Eisen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring op beleidsterrein bestaans-/ sociale zekerheid, licht dit duidelijk toe in het cv;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (beleids)adviseur op het gebied van het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als (beleids)adviseur binnen het Sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur met bestuurlijk gevoelige dossiers bij een gemeentelijke organisatie, geef dit duidelijk weer in het cv doormiddel van een voorbeeld
  • Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding sociale wetenschappen
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het aansturen, coördineren en toezien op de uitvoering van beleid of projecten binnen het sociaal domein, duidelijk blijkend uit het cv
  • Uiterlijk 1 juli 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week, voor de gehele duur van de opdracht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox