Gemeente Zeist
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
01 september 2025
01 maart 2026
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Informatiemanagement is een opgave die steeds belangrijker wordt voor de gemeente Zeist. Zeker door de komst van de WOO willen we ons versterken op dit gebied en zijn wij op zoek naar een “senior” informatiemanagement. Samen met diverse collega’s werk jij aan ons informatiebeheer. In jouw team doe je dit samen met de drie medewerkers informatiemanagement, een kwaliteitsmedewerker en een aanvoerder. Daarnaast werk je samen met onze proces- en informatieanalisten, functioneel beheerders, de archiefinspecteur, projectleiders en de strategisch adviseurs. Je rapporteert aan de aanvoerder informatiemanagement.
Wat maakt dit werk bijzonder:
Opdracht
Jij zorgt er samen met team informatiemanagement voor dat gemeentelijke digitale informatie zowel op de korte als op de langere termijn toegankelijk blijft, rechtmatig wordt beheerd en juist wordt bewaard.
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: vanuit Informatiebeheer bijdragen aan de migraties van vakapplicaties. Hierbij ligt jouw focus op het lopende project bij burgerzaken (plotten van metadata en zaaktypen), het organiseren van de vernietiging in vak applicaties, het adviseren van proceseigenaren hoe conform archiefwet processen in te richten en te werken, het maken van analyses en het vergroten van de bewustwording in de organisatie over Informatiebeheer, waaronder de verplichting van bewaren- en vernietiging en zaakgericht werken. Ook draag je je steentje bij aan het schrijven van beleidsstukken, richtlijnen of procesbeschrijvingen. Je toetst bestaande applicaties aan ons metadataschema gebaseerd op MDTO standaard. Je gaat een rol spelen in het programma “Informatie op de juiste plaats”.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox