Waternet

Senior 3e lijns desktop beheerder

Waternet

De opdracht­omschrijving

Binnen het team Customer Desktop zijn we op zoek naar een Senior 3e
lijns support engineer Ivanti – Windows 10.

Het team Customer Desktop beheert en ontwikkelt de digitale werkplek
van Waternet. Jij zorgt ervoor dat ruim 2000 medewerkers dagelijks hun
werk kunnen doen. Naast een VDI werkplek gebaseerd op VMware
horizon wordt er ook gebruik gemaakt van laptops en fysieke desktops
op basis van Windows 10. Om deze omgevingen te kunnen beheren
zijn we op zoek naar een Desktop Beheerder die ons helpt met het
uitvoeren van de dagelijks beheer.

Dit ga je doen
• Je bent verantwoordelijk voor de meldingen die binnenkomen
via Topdesk voor customer desktop
• Je lost meldingen op en voert wijzigingen uit en indien van
toepassing dispatch je meldingen naar de juiste gebruikers
• Je zorgt ervoor dat de digitale werkplek goed beschikbaar is.
• Je voert in overleg met collega’s wijzigingen door.
• Je voert, waar nodig, updates, bugfixes en nieuwe releases
door
• Je documenteert wat je oplevert en onderhoud ook de
documentatie
• Je loopt mee in de wachtdienst
• Je helpt de collega’s waar mogelijk met hun werkzaamheden



De digitaliseringsorganisatie van Waternet is onderverdeeld in
Applicatie Diensten en IT Solutions. Er zijn 4 Applicatie teams waarin IT
en Business samen werken: Medewerker, Klant, Data en Assets.
De IT-organisatie van Waternet is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud,
Digital Workplace en Internet of Things.
De Solution Digital Workplace (DWP) bestaat uit ongeveer 40 collega's
samen met de Business Analist, Product Owner, Scrummaster en
Solution manager.

Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum
als Kanban.

Solution Digital Workplace is verantwoordelijk voor het leveren van de
digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als
doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal werken”. De Solution Digital
Workplace bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop.

Het team Customer Service is er om vragen van collega’s te kunnen
behandelen in de tweede lijn. Het team Customer Support is o.a.
verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet.
Daarnaast leveren zij ook de dienstverlening rondom mobiele telefonie.
Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de


werkplek, het mobile device management, het packagen van
applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. Naast een VDI werkplek
gebaseerd op VMware Horizon wordt er ook gebruik gemaakt van
laptops en fysieke desktops op basis van Windows 10. De laptops
worden beheerd door Microsoft Intune, AVD, AD, Ivanti Automation en
Workspace Control (Voorheen RES)

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • 1. eis-1 • Je hebt minimaal een MBO4 diploma en HBO werk- en denkniveau 2. eis-2 • Minimaal 5 jaar ervaring in het bieden van 3e lijns ondersteuning waaronder het oppakken van alle meldingen en het verhelpen hiervan in een IT omgeving van minimaal 1000 eindgebruikers 3. eis-3 • Minimaal 3 jaar ervaring met Ivanti (voorheen RES) Automation en Workspace 4. eis-4 • Ruime ervaring met VDI omgevingen, zijnde VMware Horizon en Azure Virtual Desktop en de achterliggende infrastructuur 5. eis-5 • Minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft Azure, Microsoft Intune en MDM 6 eis -6 • Je hebt ruime ervaring met het Agile werken, Topdesk en Microsoft DevOps 7. eis-7 • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: Je bent proactief, bent communicatief en beschikt over een goed analytisch vermogen en zeer sterke troubleshooting skills en oplossend vermogen;

De Wensen

  • 1. kwaliteit-1 • Ervaring met Office 365 (25%) o 0 tot 1 jaar o 1 t/m 2 jaar o 3 tot 5 jaar o 5 + jaar 2. kwaliteit-2 • Ervaring met VMware Horizon client / server (25%) o 0 tot 1 jaar o 1 t/m 2 jaar o 3 tot 5 jaar o 5 + jaar 3. kwaliteit-3 • Ervaring met Powershell (25%) o 0 tot 1 jaar o 1 t/m 2 jaar o 3 tot 5 jaar o 5 + jaar 4. kwaliteit-4 • In het bezit van een HBO diploma (25%)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox