Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Secretaris commissie bezwaarschriften/Juridisch adviseur

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 februari 2023

  • 30 april 2023

De opdracht­omschrijving


De functie
Voor het team Strategie & Advies bij het thema Koers zoeken wij twee juristen voor de rol van:
 
secretaris commissie bezwaarschriften/juridisch adviseur voor 24 tot 36 uur per week


Wat ga je doen?
Werkzaamheden secretaris:

  • coördinatie bezwaarschriften, beoordelen aanpak en bewaken van een goed verloop van het bezwaarschriftenproces;
  • voorbereiden en houden van hoorzittingen, adviseren commissie en opstellen conceptadviezen;
  • dé schakel tussen de vertegenwoordigers van de gemeente, bezwaarmakers en commissie;
  • actief bijdragen aan kwaliteitsverbetering en vernieuwingen, zoals de informele aanpak;
  • Een actieve bijdrage leveren aan de juridische kwaliteitszorg

Werkzaamheden juridisch adviseur:

  • Je adviseert samen met vier andere adviseurs de organisatie over tactische juridische vraagstukken op diverse rechtsgebieden: algemeen bestuursrecht, gemeenterecht, sociaal domein, omgevingsrecht en privaatrecht;
  • Je levert een bijdrage aan de juridische kwaliteitszorg binnen de organisatie

Competenties > wordt tijdens het gesprek getoetst

  • Proactief en zelfstandig adviseren
  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Planmatig werken en schrijven
  • Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren en adviseren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.
  • Vindt de weg snel in de organisatie
  • Hands on
  • Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten

 

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over een Universitaire opleiding richting Rechten of HBO Rechten
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met bestuursrecht in de afgelopen 5 jaar. Dit dient duidelijk toegelicht te worden in het cv
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Omgevingsrecht in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met sociaal domein in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Woo (Wet Open Overheid).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als secretaris commissie bezwaarschriften/juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met APV in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met handhaving in de afgelopen 5 jaar
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met aanbestedingsrecht en privacywet- en regelgeving
  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 11 januari in de middag Hier graag rekening mee houden.
  • In een gesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaat voldoet aan de beschreven competenties en persoonskenmerken : Je werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten Projectmatig werken is routine. Je schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners. Gevoel voor het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Vanuit je vakexpertise ben je vooral in staat om te adviseren vanuit het bestuurlijke belang en vanuit een partnerrol in te zetten op het bereiken van beleidsdoelen van de organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox