Gemeente Veenendaal

Secretaris bezwaarschriftencommissie

Gemeente Veenendaal

De opdracht­omschrijving

Secretaris bezwaarschriftencommissie

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel. De secretaris bezwaarschriftencommissie komt te werken binnen het team Juridische Zaken en Inkoop.

Opdracht
Momenteel kampt de gemeente Veenendaal met een piek aan bezwaarschriften. Om deze reden zoeken we tijdelijk extra ondersteuning van de commissie voor 18u/week. Je komt te werken op het secretariaat van de algemene bezwaarschriftencommissie. Deze adviseert over uiteenlopende zaken op het gebied van onder meer de Omgevingwet, Wegenverkeerswet, Huisvestingsverordening en handhaving. Je ondersteunt de commissie bij de advisering. Je woont zittingen bij en schrijft de conceptadviezen en verslagen uit. 

Het secretariaat is verder belast met de voorbereiding van de zittingen (contact met vakafdelingen en inwoners,  agenderen, dossiervorming, etc.) en de uiteindelijke afhandeling van de bezwaarschriften (opstellen mandaatvoorstellen en beslissingen op bezwaar). Ook zijn we voor enkele eenvoudiger zaaktypen verantwoordelijk voor de ambtelijke afdoening van de bezwaarschriften.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde juridische hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 van 10:00 uur tot 12:30 uur.

De Wensen

  • Beschikbaar per 7 oktober 2024 voor 18 uur per week
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het vlak van bezwaarschriftenbehandeling algemene kamer (verkeersbesluiten/afval/urgenties/APV etc.)
  • Maximaal uurtarief van €105,- excl. BTW en inclusief reiskosten woon- werkverkeer
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het werken als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox