gemeente Wijdemeren

Secretaris bezwaarschriften

gemeente Wijdemeren

  • geen max tarief

  • Noord-Holland

  • 100 uur per week

  • Juridisch
  • 02 oktober 2024

  • 02 januari 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
Om piekdruktes op te kunnen vangen werkt JZ Wijdemeren met een flexibele schil van externen. In deze functie ben je in goed overleg op afroep beschikbaar voor de ondersteuning van de bezwaarschriftencommissie. Als (reserve) werk je aan het voorbereiden van adviezen, woon je zittingen bij en schrijf je de conceptadviezen en verslagen uit. Wijdemeren hanteert hierbij één kamer; een veelzijdige functie dus want alles komt langs.

Voor de helderheid: nog in 2024 verwachten we inzet nodig te hebben van zo’n 40-100 uur. Voor heel 2025 is dat ook tussen de 40-100 uur. Dit verschil bestaat komt omdat we later in 2024 een secretaris bezwaarschriften in vaste dienst hopen te nemen.

Competenties

  • Uitstekende adviesvaardigheden;
  • Teamplayer;
  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Resultaatgericht;
  • In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing.

 Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als secretaris van de gemeentelijke commissie bezwaarschriften;
  • Aantoonbare werkervaring met de toepassing/ toetsing van de Awb en de gemeentewet, benoem dit duidelijk in het cv

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Nederlands Recht
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris van de commissie bezwaarschriften
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures
  • Een specialisatie in Ruimtelijk ordenings- en milieurecht
  • Een specialisatie in Sociale zekerheidswetgeving

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox