Gemeente Breda

Salarisadministrateur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Salarisadministrateur

Ben jij de salarisprofessional die ons team komt versterken?

Maak jij de salarissen voor onze collega’s iedere maand mee mogelijk?

Werken bij de Gemeente Breda
De wereld verandert en dat vraagt om flexibiliteit, creativiteit en nieuwe vormen van organiseren. Door mee te bewegen op de ontwikkelingen in de stad en hier proactief op in te spelen, maken we een sterk en aantrekkelijk Breda. Dit doen we samen met inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners.
De rol van de overheid verandert mee. Van ‘zorgen voor’ naar ‘zorgen dat’. Dit vraagt van de gemeente Breda om continu vanuit de klant / de opgave (van groot tot klein) te werken, als één organisatie te denken en te handelen in mogelijkheden. We zetten menskracht en middelen flexibel in naar gelang de opgaven en organiseren ons doelmatig. We zijn allemaal ondernemende werknemers die initiatief nemen en leren van ervaringen. We werken opgavegericht, afdeling overschrijdend. We verbinden opdrachten aan medewerkers en medewerkers aan opdrachten. We kijken naar talenten en de doelmatige inzet daarvan.


Werken bij Afdeling HR
De afdeling HR ondersteunt deze ontwikkelingen én is zelf ook in beweging.  Als salarisadministrateur bij de gemeente Breda werk je samen in een leuk en dynamisch team. Je werkt met diverse collega salarisadministrateurs. In totaal bestaat de afdeling HR uit 60 collega’s.
Binnen onze afdeling werken we vanuit de volgende HR visie:

  • We zijn 1 organisatie en treden dan ook als eenheid naar buiten.
  • We organiseren ons flexibel en maken onze bedrijfsvoering doelmatig.
  • We hebben ondernemende werknemers die zelfinitiatief nemen om hun inzetbaarheid te vergroten en bijblijven in hun vak en persoonlijke ontwikkeling.


Er is binnen de afdeling HR een tijdelijke inhuur ontstaan voor de functie van salarisadministrateur. Generieke functiebenaming Administratief Medewerker D.
Ben jij de salarisadministrateur die ons komt ondersteunen? En hiermee samen met de collega’s het HR vakgebied in een modern en dienstverlenend jasje steekt. 

Je realiseert samen met je collega’s/ vakspecialisten op salaris voor een tijdige, juiste (volgens planning) en efficiënte salarisverwerking van de binnen de kaders van de wet- en regelgeving, CAO en lokale regelingen.
•             In Workforce, ons HR systeem, verwerken van salarismutaties zoals “instroom, doorstroom en uitstroom”
•             Het controleren van o.a. declaraties, overuren, ouderschaps- en zwangerschapsverlof op juistheid conform CAO, lokale regeling, en wet- en regelgeving;
•             Het controleren van de salarisproductie voorafgaande van de uitbetaling;
•             Medewerkers van de organisatie ‘te woord’ staan bij o.a.:
                o          Vragen over hun salaris
                o          Uitleg van IKB (Individueel Keuze Budget)
                o          Uitleg vragen inzake pensioen
Vanuit het vak werk je met je collega’s aan:
•             Het mede verder onderzoeken en uitrollen van de verdere digitalisering binnen Workforce;
•             Overzicht houden en uitvoeren van de algehele salarisverwerking;
•             Controleren en verwerken van declaraties en overige vergoedingen;
•             Maakt Bruto/Netto berekeningen

We werken binnen de gemeente Breda aan een steeds betere HR dienstverlening voor onze klanten. We willen het ‘bijzonder goed regelen’. Onze HR administratie werkt samen aan een professioneel administratief loket richting de interne organisatie. Je wilt het verschil maken, en het werk en vanuit de organisatie en klant gedachte staat hierin voor jou centraal. Dit weet je om te zetten in pro-activiteit, denken in oplossingen, doen en daadwerkelijk realiseren.

Je werkt samen met collega’s HR administratie/ salarisadministrateurs. Je werkt in het personeelsinformatiesysteem workforce (van ADP) en het medewerkersportaal Topdesk.
Je zorgt samen met je collega’s voor een juiste, volledige en tijdige salarisuitbetaling.

Je houdt altijd rekening met wet- en regelgeving en blijft als vakspecialist op de hoogte van:

  • (Fiscale) wet- en regelgeving;
  • CAO en lokale regelingen;
  • Ontwikkelingen in het vakgebied:  dit kan worden bijgehouden door middel van bijvoorbeeld vakliteratuur, cursussen, en seminars;
  • Daarnaast zorg je ervoor dat je kennis opdoet van interne procedures en regelingen.

Onze nieuwe collega werkt nauwkeurig, is veranderingsgezind en toont vanuit haar/zijn professionele werkhouding flexibiliteit.
Je schrikt niet van werk, en steekt de handen uit de mouwen. Je vindt een plezierige werksfeer belangrijk en levert daar bewust een bijdrage aan en werkt van nature graag samen om een doel te bereiken. Je kunt goed communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, waarbij je de Nederlandse taal goed beheerst. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en hebt een resultaatgerichte instelling. Competenties: Klantgerichtheid, Resultaatgerichtheid, Kwaliteitsgerichtheid, Samenwerken, Integriteit, Organiseren eigen werk.

Je beschikt over een MBO- diploma in de economische richting.

  • Aanvullende cursussen op het gebied van de loonadministratie (PDL) = Praktijkdiploma loonadministratie;
  • Kennis van sociale en fiscale wetgeving;
  • Ervaring in het voeren van salarisadministratie;
  • Kennis van het salarissysteem Workforce van ADP.



De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in een economische richting. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in een economische richting. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal een afgeronde MBO opleiding in een economische richting. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur en daarmee in het uitvoeren van salarisadministratie. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur en daarmee in het uitvoeren van salarisadministratie. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur en daarmee in het uitvoeren van salarisadministratie. (0 Punten)
  • Uw kandidaat beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal.Keuzemogelijkhedenakkoord (0 Punten)niet akkoord (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft kennis van sociale en fiscale wetgeving. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft kennis van sociale en fiscale wetgeving. (0 Punten)kandidaat heeft geen kennis van sociale en fiscale wetgeving. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar kennis en ervaring in het werken met workforce (leverancier ADP)/ personeelsinformatiesysteem.Keuzemogelijkhedenakkoord (0 Punten)niet akkoord (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring bij (middel)grote gemeente.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring bij (middel)grote gemeente. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring bij (middel)grote gemeente. (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.Keuzemogelijkhedenakkoord (0 Punten)niet akkoord (0 Punten)

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde PDL (praktijkdiploma loonadministratie) opleiding. Dit moet blijken uit het cvKeuzemogelijkhedenkandidaat heeft een afgeronde PDL (praktijkdiploma loonadministratie) opleiding. (15 Punten)kandidaat heeft geen afgeronde PDL (praktijkdiploma loonadministratie) opleiding. (0 Punten)
  • Uw kandidaat kan starten per 1 februari 2022 en is beschikbaar op donderdag.Keuzemogelijkhedenakkoord (15 Punten)niet akkoord (0 Punten)
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).KeuzemogelijkhedenReferenties aanwezig (5 Punten)Referenties leverbaar (2 Punten)Geen referenties (0 Punten)
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Zelfstandig (ook thuis)werken - Klantgericht - Organiseren eigen werk - Accuraat en kwaliteitsgericht - SamenwerkenKeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (35 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (17 Punten)Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox