Gemeente Nijmegen

Regionaal Coördinator Backoffice ROB

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het hebben van een regionaal coördinator zorgt vooral voor:

  • Structuur en duidelijkheid voor de regiogemeenten en zorgaanbieders;
  • Een vaste plek waar vragen/signalen vanuit de regiogemeenten en zorgaanbieders terecht komen;
  • Stimuleren van het gezamenlijk optrekken en kennisdeling met de regio gemeenten;
  • Aanjager van kwaliteit data monitoring en bouwen dashboards/monitoring berichtenverkeer;
  • Een vaste contactpersoon die goed ingeburgerd is en weet wat er in de regio speelt en snel kan schakelen daar waar nodig.

Naast het bovenstaande wordt het automatiseren van de aanlevering van data voor initi8 en het opzetten van een berichten monitor het grootste project in de komende jaren. Verwachting is dat de aansluiting op het landelijke dataportal van het inlichtingenbureau vanaf 2023 mogelijk moet zijn. Dit is afhankelijk van het inlichtingenbureau en de gemeente Nijmegen als gastgemeente.

Daarnaast dient naast de aansluiting in 2023 proefgedraaid te worden met Initi8 om te kijken of de data overeenkomen met de huidige data aanlevering vanuit de backoffices. Om dit goed te kunnen monitoren is heel 2023 nodig om goed te kunnen vergelijken.

Verder dienen er nieuwe dashboards gebouwd te worden voor de doorlooptijden berichtenverkeer. Daarmee kunnen we beter sturen op gemeentelijk niveau en op zorgaanbieders. Verwachting is dat er medio 2023 daarmee een start gemaakt kan worden. De inrichting en sturing kan medio 2024 gereed zijn.

De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.

Verantwoordelijkheden

Als coördinator van de backoffices in de regio Nijmegen:

  • Ben je eerste aanspreekpunt en lever je input voor gemeenten, zorgaanbieders en het ROB inzake berichtenverkeer;
  • Communiceer je met gemeenten en evt. zorgaanbieders over o.a. wijzigingen in tarieven,  productcodes, implementatie landelijke wijzigingen en AGB codes. Je bent je terdege bewust van de context en impact van deze wijzigingen voor de backoffices, beleid en financiën;
  • Ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van de regionale administratieprotocol;
  • Ben je op de hoogte van landelijke ontwikkelingen die impact hebben op het berichtenverkeer en coördineer je de implementatie hiervan op regionaal niveau;
  • Lever je een actieve bijdrage aan de totstandkoming van (nieuwe) contracten door (technische) eisen vanuit het berichtenverkeer te vertalen naar contractafspraken en heb je hierbij oog voor de consequenties voor de uitvoering in de backoffices;
  • Monitor je kwaliteit van het berichtenverkeer (tijdigheid en juistheid van declareren door  zorgaanbieders en de aanlevering van de afzonderlijke gemeenten aan de regionale datamonitor) en breng je verbetering aan waar nodig;
  • Ben je voorzitter van de twee wekelijkse werkgroep ‘Regionale backoffices’;
  • Fungeer je als verbinder tussen beleid, contractmanagement, financiën, ICT en

Uitvoering;

  • Ben je aanspreekpunt voor de regio centraal Gelderland en Rijk van Nijmegen inzake Beschermd Wonen en je ontwikkelt procesafspraken voor een juiste uitvoering in de backoffices.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2022 tot en met 31-08-2023 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 x 6 maande. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo- niveau;
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar recente (sinds 2019) als coördinator/ projectleider bij een gemeente of aan gemeenten gelieerde werkorganisatie;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in het Sociaal Domein.
  • Ervaring met datamonitoring en - automatisering en het bouwen van dashboards;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring met regionale samenwerkingsverbanden op gemeentelijk niveau;
  • Ervaring met de Nijmeegse regio;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox