Gemeente Lochem

Regiofunctionaris doelgroepenvervoer

Gemeente Lochem

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Opdracht

De regiefunctionaris werkt in opdracht voor negen gemeenten. De gemeente Hattem, Heerde, Epe, Apeldoorn, Deventer, Zutphen, Brummen, Voorst en Lochem nemen deel in de gemeenschappelijke regeling Basismobiliteit. Deze gemeenschappelijke regeling heeft als doel om de basismobiliteit van de inwoners binnen de regio vorm te geven. Met basismobiliteit wordt de mogelijkheid geboden voor reizigers om zich zelfstandig en tegen een redelijk tarief te verplaatsen met een vorm van doelgroepenvervoer en aanvullend openbaar vervoer. De deelnemende gemeenten hebben voor de uitvoering van dit vervoer een vervoercentrale PlusOV opgericht. Het beleid wordt gemaakt door de negen deelnemende gemeenten. Dit betekent dat de gemeenten samenwerken bij het voorbereiden en tot stand komen van het beleid en bij het gezamenlijke opdrachtgeverschap aan de vervoercentrale PlusOV. De regiefunctionaris faciliteert deze samenwerking.

De regiefunctionaris is het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner voor de negen deelnemende gemeenten en voor de organisatie PlusOV. Samen met de provincie Gelderland willen deze organisaties het beleid ten aanzien van het doelgroepenvervoer en de basismobiliteit door ontwikkelen. De regiefunctionaris is de verbindende schakel tussen deze partijen.
De regiefunctionaris is verantwoordelijk voor het opstellen en de inhoud van documenten die namens de deelnemende gemeenten aan het bestuur van PlusOV, colleges en raden worden voorgelegd. De regiefunctionaris krijgt daarbij ondersteuning van beleidsmedewerkers, juridische en financiële medewerkers vanuit de deelnemende gemeenten. Tevens bewaakt de regiefunctionaris namens de deelnemende gemeenten de kwaliteit van de geleverde dienstverlening van PlusOV en adviseert, in overleg met de ambtelijk opdrachtgever, aan de directeur over structurele verbeteringen van de dienstverlening.

Jouw taken

  • Je analyseert financiële en bedrijfsvoering technische  rapportages en je stuurt op de afspraken met de organisatie Plus OV.
  • Je volgt de dienstverlening van Plus OV en legt verbetervoorstellen voor.
  • Je stelt  documenten op die namens de deelnemende gemeenten worden voorgelegd aan  het bestuur van PlusOV, colleges en raden.
  • Je bereidt het  Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaooaB) voor en stelt de agenda op. Ook schrijf je oplegnotities ter voorbereiding op besluitvorming door het bestuur van PlusOV, colleges en raden.
  • Je bent voorzitter van het Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaooaB) en je bewaakt afspraken die  in het RaoB zijn gemaakt.
  • Je zorgt voor de coördinatie van regionale projecten, van subsidieaanvragen tot aan verantwoording.
  • Je zorgt voor het door ontwikkelen van beleid  op het gebied van basismobilteit ( bijvoorbeeld OV- vangnet en Andere Mobiliteit) in overleg met de provincie Gelderland.

Competenties
Sturen op resultaten
Sterke communicatieve vaardigheden
Netwerken en bruggenbouwen
Innovatief
Zelfstandig werken

Benodigd aantal professionals
1. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Is hybride werken mogelijk:

 

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op strategisch niveau (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een complexe bestuurlijke omgeving, zoals een samenwerkingsverband (WGR) (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Regiofunctionaris Doelgroepenvervoer of vergelijkbaar bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met routegebonden vervoer en vraagafhankelijk vervoer (Benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Regionaal ambtelijk overleg Basismobiliteit (RaoaB);
  • Aantoonbare werkervaring met het aanbesteden van vervoer;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van dienstverleningsovereenkomsten (DVO's);
  • Aantoonbare werkervaring met de coördinatie van regionale projecten;
  • Aantoonbare werkervaring met subsidieaanvragen tot aan verantwoording;
  • Aantoonbare werkervaring met doelgroepenvervoer in de regio Stedendriehoek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox