Gemeente Venlo

Rechtmatigheidscoach t.b.v. het werkplein in Venray

Gemeente Venlo

De opdracht­omschrijving

 

Gemeente Venlo

De gemeente Venlo heeft circa 100.000 inwoners, 1.000 medewerkers en behoort tot de 100.000+ gemeenten. De gemeente omvat meerdere stadsdelen, zoals in het westen aan de overkant van de rivier de Maas Blerick en in het zuiden Tegelen en Belfeld en in het Noorden de dorpen Arcen, Lomm en Velden. De gemeente trekt wereldwijd de aandacht met haar inspanningen op het gebied van circulariteit, waarbij ze zich onderscheidt door de toepassing van de cradle to cradle-filosofie. Uitgangspunten die ook vertaald zijn naar bedrijfsvoering en organisatie  De kern van het idee is dat grondstoffen zonder kwaliteitsverlies kunnen worden hergebruikt. Het nieuwe stadskantoor - een fantastische werkplek - is daar een perfect voorbeeld van. Duurzame ontwikkeling, sociaal ondernemerschap, people, planet, prosperity, diversiteit en meerwaarde. Allemaal begrippen die aansluiten bij deze visie.

De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven. 


Team Werk

Je komt te werken binnen team Werk ten behoeve van het werkplein op de locatie in Venray. Gemeente Venlo en Venray werken samen, o.a. op het gebied van de begeleiding van klanten in de bijstand samen. Het gaat hier om zowel de aanvraag als het onderhoud van de PW-uitkering (Rechtmatigheid) en de begeleiding richting werk (Doelmatigheid). Je geeft integraal uitvoering aan de Participatiewet, de IOAW en andere vormen van inkomensondersteuning, waaronder het minimabeleid. Insteek is een integrale dienstverlening, waarbij de focus ligt op uitstroom naar werk en participatie in de samenleving. Op dit moment zoeken we tijdelijk extra ondersteuning van een allround Rechtmatigheidscoach, die zich richt op zowel de aanvragen als het onderhoud van de PW-uitkering.

 

Van al onze medewerkers verwachten we dat zij resultaatgericht zijn en dat zij samenwerken met collega’s, met maatschappelijke organisaties en andere gemeenten. Tevens verwachten wij dat zij betrokken zijn bij de klant, de organisatie en naar de collega’s.

 

De functie van Rechtmatigheidscoach wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Rechtmatigheidscoach is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

 

Kandidaatomschrijving

  • Je geeft uitvoering aan de Participatiewet en de IOAW en voert wet- en regelgeving met betrekking tot het vakgebied uit;

  • Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van aanvragen van een uitkering, doet zo nodig huisbezoeken en verwijst indien nodig door naar externe instellingen;

  • Je beoordeelt aanvragen  bijzondere bijstand en geeft uitvoering aan het minimabeleid voor zowel klanten met een bijstandsuitkering en niet uitkeringsgerechtigden;

  • Je ondersteunt bij en beoordeelt (im)materiële hulpvragen, begeleidt en adviseert, verwijst door en onderhoudt indien nodig contacten met hulpverleningsinstanties/ ketenpartners;

  • Draagt zorg voor terugkoppeling en doorgeleiding naar bijvoorbeeld de doelmatigheidscoaches van het team Werk, team Participatie van de gemeente Venray en de Backoffice;



Jouw profiel

  • Je beschikt over een HBO diploma;

  • Je hebt relevante kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht;

  • Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als rechtmatigheidscoach/ klantmanager inkomen/ Consulent W&I;

  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een echte teamplayer;

  • Je beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring met GWS/Suite;

  • Je bent een doener die nieuwsgierig en innovatief is en bereid te leren;

  • Je beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk), bent sociaal handig, je gaat makkelijk om met verandering,  je neemt initiatief en beschikt over een ‘frisse’ blik.

  • Tot slot, met jouw ervaring, competenties of kennis voeg jij iets extra’s (meerwaarde) toe aan het team.

  • Per direct beschikbaar voor 28-36 uur.

Er is ruimte voor 1.5 FTE

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar werkervaring van minimaal 3 jaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Allround Klantmanager Inkomen/Rechtmatigheidscoach/ Consulent W&I binnen een gemeente (aanvraag en onderhoud participatiewet en armoedebeleid).

De Wensen

  • Op CV aantoonbare beschikbaarheid per direct tussen de 28 - 36 uur per week. Vermeld de datum van beschikbaarheid en het aantal uur welke u inzetbaar bent.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>klik met de organisatie 10% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 5%</p>
  • Op CV aantoonbaar werkervaring van minimaal 1 jaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met GWS4all/Suite. Dit moet duidelijk blijken uit de gewerkte periodes en met welke systemen u gedurende uw functie/opdracht heeft gewerkt.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbare regionale kennis door werkervaring in de regio Noord en midden Limburg, Noord Brabant of Gelderland. Dit moet duidelijk blijken uit de werkervaring, werkgevers en/ of opdrachtgevers die op het CV vermeld staat.
  • Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO opleiding/ Bachelor. Vermeld duidelijk het niveau van de opleiding en of deze met goed gevolg is afgerond.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox