Nederlandse Spoorwegen

Propositie en customer journey specialist

Nederlandse Spoorwegen

  • max €110 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 04 september 2025

  • 04 april 2026

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen

In december 2024 zijn de EuroCity en Eurocity Direct geïntroduceerd. We zien potentie om de deze mooie producten nog beter in de markt te zetten en verkopen te stimuleren. Om de klantervaringen consistenter te maken en de productontwikkeling te versnellen, is de inzet van een extra Propositie Specialist essentieel.

Deze rol richt zich op het verbeteren van het product en de klantreis van onze internationale reiziger, waarmee we op korte termijn het verschil kunnen maken en dit ook terugzien in onze financiële resultaten. Je zorgt dat ons online en B2B aanbod up-to-date is en onze reizigers verleid worden om met de Eurocity (Direct) te gaan reizen. En als ze met ons reizen bieden we ze natuurlijk een optimale ervaring waarin ze waar nodig ondersteund worden met de juiste reisinformatie en service.

We zoeken iemand die: 

  • De klantreis van onze internationale reiziger in kaart kan brengen op zoek naar (commerciële) verbeterkansen;
  • Deze verbeterkansen weet de vertalen naar concrete “verbeterinitiatieven” en commerciële proposities;
  • In staat is om deze initiatieven / proposities te realiseren (eigenaarschap toont van idee tot realisatie): Hiervoor benodigde partijen/stakeholders binnen en buiten ComIT betrekt en verbindt (NMBS onze Belgische partner, legal, IT, woordvoering, marketingcommunicatie, operatie – bijv. goed laten landen bij boordpersoneel en ook vinger aan de pols houdt voor de implementatie.);
  • Resultaatdoelen stelt voor deze initiatieven en proposities en deze ook meetbaar maakt en monitort;
  • Energie krijgt van het behalen van successen;
  • Oog voor detail heeft.

Hier ga je werken In deze rol werk je nauw samen met de propositiemarketeer en pricing manager en ben je in contact met onze internationale partner. Ook schakel je met Strategie, IT-teams, Legal, Operatie en soms woordvoering om van een idee tot een daadwerkelijke verbetering te komen. Dit alles in een dynamische internationale omgeving met veel kansen om onze producten beter in de markt te zetten. Ondanks dat je veel met stakeholders samenwerkt, voer je de opdracht zelfstandig uit. 

In totaal bestaat het team uit 7 collega's. Er wordt 1 à 2 dagen per week op kantoor gewerkt. 


  Dit zijn de eisen

  • Minimaal HBO+/WO werk en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als propositie marketeer in een soortgelijk, complex bedrijf (maximaal 5000 plus werkplekken); 
  • Je hebt ervaring met stakeholdermanagement; 
  • Bekend met en kunnen toepassen van customer journey en designmodellen;
  • Aantoonbare ervaring heeft met een soortgelijk vraagstuk met concreet resultaat. Stel een situatieschets op van het vraagstuk, gevolgde aanpak en resultaat. Vermeld bij voorkeur vanuit welk klantinzicht dit is gedaan en neem de digitale trends en ontwikkelingen hiermee;
  • Projectmanagement ervaring in de rol als marketeer.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over projectmanagement ervaring als marketeer.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Je beschikt over minimaal HBO+/WO werk en denkniveau.
  • Je hebt gewerkt in een soortgelijk, complex bedrijf als NS (maximaal 5000 plus werkplekken).
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als propositie marketeer.
  • Je hebt ervaring met stakeholdermanagement.
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring heeft met een soortgelijk vraagstuk met concreet resultaat. Stel een situatieschets op van het vraagstuk, gevolgde aanpak en resultaat. Vermeld bij voorkeur vanuit welk klantinzicht dit is gedaan en neem de digitale trends en ontwikkelingen hiermee
  • Je bent bekend met en kunnen toepassen van customer journey en designmodellen.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox