Gemeente Midden-Groningen

Projectvoorbereider

Gemeente Midden-Groningen

De opdracht­omschrijving

De gemeente Midden-Groningen heeft in het afgelopen jaar inzichtelijk gemaakt welke achterstanden er zijn in het beheer en onderhoud van de openbare ruimte.
Deze achterstanden moeten worden weggewerkt. Dat is een wettelijke verplichting. Er is ondertussen geld beschikbaar gekomen om hieraan te werken. Daarnaast ligt er ook “een opgave” ten aanzien van het verhelpen van schades die zijn ontstaan door gas- en zoutwinning en ook verdrogingsschade.

Het is nu de uitdaging om deze financiële middelen die zo doelmatig als maar mogelijk in te zetten.
Dat vergt slim plannen en integraal samenwerken.
Binnen het team BOR (Beheer Openbare Ruimte) dat verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, werken we aan een integrale voorbereiding van o.a. wegreconstructies, rioolrenovaties en rioolverbeteringsplannen. Maar ook (groot) onderhoud en renovaties van bruggen en kunstwerken, waterbeheer, groenonderhoud en optimalisaties in de openbare verlichting proberen we “slim te combineren” in deze voorbereiding.
Dit doen we, daar waar mogelijk, in afstemming met de collega’s van andere teams die verantwoordelijk zijn voor gebiedsontwikkelingen, inbreidingsplannen en andere gemeentelijke ontwikkelingen en grootse reconstructies.

Een zittende leverancier heeft op het gebied van dienstverlening c.q. leveringen mogelijk meer kennis van de aanbestedende dienst dan zijn concurrenten. Daarmee heeft de zittende leverancier bij het inschrijven op de aanbesteding van een bestaande opdracht een voorsprong op de concurrentie.



Kandidaatomschrijving

Voor deze integrale voorbereidingswerkzaamheden zoeken we iemand die in staat is om in de voorbereidende fase inzicht te verschaffen in de beheerwerkzaamheden die gepland zijn.

Je maakt inzichtelijk welke financiële middelen beschikbaar zijn en waar mogelijk verbindingen en kansen liggen bij de uitvoering.
Het is goed om te weten dat de gemeente Midden-Groningen “groter denkt” en gebiedsgericht de werkzaamheden wil oppakken en uitvoeren.

Het zwaartepunt van de werkzaamheden, dan wel het vertrekpunt waaruit de werkzaamheden vanuit team BOR werkt, ligt bij wegen / wegbeheer.


Je hebt (technische) kennis van (alle) assets die door een gemeente worden beheerd in de openbare ruimte. (o.a wegen, riolering, openbare verlichting, etc.)
Je bent in staat om te prioriteren en daarbij uitlegbare keuzes te maken over “wat wel”, “wat niet” en “wat moet eerst”, “wat kan later”.
Je hebt ook feeling en kennis van gaande en aanstaande ontwikkelingen. Denk daarbij aan ruimtelijke opgaves die gepaard gaan met ontwikkelingen zoals Energietransitie, Klimaatadaptatie en verbetering Ecologie en Biodiversiteit.

Je hebt een “actieve” en “halende” rol. Dus je wordt gevergd op proactieve inspanningen.
Je bent in staat om je inventarisatie en een analyse daarvan te verwerken in een rapportage, wat gebruikt wordt voor de verdere voorbereiding van  “een project” en wat uiteindelijk moet leiden tot (een bijgestuurde) realisatie van werkzaamheden.


Interviewplanning

De gesprekken worden zo snel mogelijk na het sluiten van de termijn gepland.

Toelichting op rooster

De mogelijkheid om de uren uit te breiden is aanwezig.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • kennis en afgeronde opleiding. In je CV heb je aangetoond dat je (technische) kennis hebt van alle assets die door de gemeente worden beheerd in de openbare ruimte. (o.a. wegen, riolering, openbare verlichting, etc.) je hebt minimaal een relevante MBO-opleiding afgerond.
  • Ervaring In je CV heb je aangetoond dat je minimaal 4 jaar ervaring hebt in een soortgelijke functie bij een vergelijkbare gemeente. Het gaat dan om projectvoorbereiding voor renovatiewerkzaamheden op het gebied van beheer en onderhoud van de (gemeentelijke) openbare ruimte.

De Wensen

  • kunnen prioriteren In je cv heb je uiteen gezet dat je kunt prioriteren. Je hebt aangetoond dat je uitlegbare keuzes kunt maken over "wat wel", "wat niet", "wat moet eerst" en "wat kan later". Hoe beter dit aansluit bij hoe wij dit zien, hoe meer punten.
  • pro-activiteit In je cv heb je aangetoond dat je een "actieve" en "halende" rol kunt vervullen. Laat je pro-actieve inspanningen zien. Hoe beter dit aansluit, hoe meer punten.
  • kunnen rapporteren Uit je cv blijkt dat je je inventarisaties en analyses goed kunt verwerken in een rapportage. Deze rapportage wordt gebruikt voor de verdere voorbereiding van de projecten en moet uiteindelijk leiden tot (een bijgestuurde) realisatie van werkzaamheden. Hoe beter dit aansluit, hoe meer punten.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens de gesprekken wordt er stil gestaan bij de de opdracht zoals die omschreven is en of de kandidaat daar goed in past.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 november 2024 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox