Gemeente Maasdriel

Projectsecretaris Zuidelijke Ontsluitingsroute (ZOR)

Gemeente Maasdriel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De aanleg van de Zuidelijke Ontsluitingsroute (ZOR) betreft de realisatie van een nieuwe rondweg om de kernen Kerkdriel en Velddriel van de gemeente Maasdriel. Zie voor meer informatie over het project www.maasdriel.nl/zor

De projectvoorbereiding voor de Zuidelijke Ontsluitingsroute (ZOR) is vanaf 2022 opgestart. Binnenkort start de juridische procedure voor het bestemmingsplan, dat einde 2024 eindigt.


Verantwoordelijkheden

Als projectsecretaris zorg je binnen het projectteam ervoor dat het en meer specifiek de projectmanager “in control” blijft en het overzicht behoudt. Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van bestuurlijke nota’s en besluiten en bewaakt bijvoorbeeld ook de termijnen en besluiten binnen de projectinkoop. Daarnaast ondersteun je de projectteam leden bij het opstellen van inhoudelijke plannen en presentaties en archiveer je nota’s en besluiten. Hiervoor initieer je een aanpak die garandeert dat jij en je team op tijd de gevraagde stukken opleveren, bestuurlijke overleggen zijn voorbereid en de deelnemers beschikken over actuele gegevens. Kortom onder jou leiding wordt het team niet verrast.

Ook zorg je voor het bijhouden van de benodigde project- en capaciteitsoverzichten en ben je het eerste aanspreekpunt voor zaken rond de ondersteuning binnen je team en ben je daarmee een belangrijke sparringpartner voor de projectmanager en andere projectteamleden. Je biedt hulp in de vorm van mails en telefoontjes beantwoorden, als vraagbaak functioneren voor allerlei samenwerkingspartners en andere bij het project betrokken professionals, notuleren bij vergaderingen en meer. Vooral de beheersbaarheid van en daarmee het overzicht over het totale pakket van taken en verantwoordelijkheden is een belangrijk aandachtspunt voor de projectsecretaris.

Ook kan aan de projectsecretaris gevraagd worden om onderzoek te doen naar specifieke onderwerpen/problemen rondom het project. Een taak is bij het uitvoeren van de voortgangscontroles, waarbij de voortgangsrapportages worden gemaakt. In voorkomende situaties treedt je op als vervanger van de projectmanager, als deze is verhinderd.

Wat verwachten wij van jou?

De werkzaamheden van de projectsecretaris zijn concreet:

  • Ondersteuning van alle communicatie, afspraken en processen.
  • Opzetten, plannen en organiseren van bestuurlijke en interne- / externe overleggen.
  • Notuleren van overleggen projectteam en stuurgroep.
  • Inhoudelijke ondersteuning van de projectmanager en projectteamleden.
  • Opzetten en begeleiden van inhoudelijke plannen.
  • Organiseren van de projectadministratie en het bewaken van de kwaliteit en volledigheid hiervan.
  • Aanspreekpunt voor de projectorganisatie, lijnorganisatie en daarin een verbindende rol innemen.

Deze werkzaamheden zijn indicatief, maar niet uitputtend. De intentie is dat je je verbindt aan de opdracht tot tenminste de vaststelling van het bestemmingsplan.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De initiële looptijd van de overeenkomst is 1 jaar. De kandidaat is inzetbaar vanaf maandag 23 oktober 2023 tot en met 22 oktober 2024 voor gemiddeld 16 per week. De vaste werkdag vormt de maandag, waarbij op de even weeknummers het fysieke teamoverleg plaatsvindt. Alleen gedeclareerde en door opdrachtgever geaccordeerde uren worden betaald. Na afloop van de initiële looptijd van de overeenkomst kan de opdrachtgever eenzijdig en met wederzijds goedkeuren besluiten de overeenkomst optioneel te verlengen met in eerste instantie 2 x 1 jaar en vervolgens nog eens 6 x 6 maanden. De totale looptijd van de overeenkomst is maximaal 6 jaar. In geval van maximale verlenging eindigt de overeenkomst van rechtswege uiterlijk per 22 oktober 2029. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Op deze opdracht zijn de VNG model algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten van toepassing.
  • Indien de inschrijver een kandidaat aanbiedt die op basis van detachering wordt ingezet op de opdracht dient de inschrijver dit in de toelichting op deze eis aan te geven. In dat geval gaat de inschrijver door het doen van een aanbieding akkoord met de Overeenkomst van opdracht (detachering) gemeente Maasdriel.
  • Uit het CV blijkt dat de kandidaat minimaal 3 jaar* ervaring heeft als projectsecretaris van een vergelijkbaar fysiek project binnen de (semi)overheid of vergelijkbaar. Dit blijkt duidelijk uit het CV en is bij voorkeur aangevuld met een referentie (met een contactpersoon) van één of meer opdrachtgevers. *Dit mogen lossen projecten zijn echter het totaal dient 3 jaar te zijn.
  • U heeft een relevante opleiding op HBO-niveau met aantoonbare kennis van projectmanagementmethodes. Geef in de toelichting aan welke opleiding u heeft afgerond die volgens u voldoet aan de gestelde eis. Indien niet aan deze eis wordt voldaan of de gevraagde toelichting ontbreekt zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • De inschrijver dient binnen 5 kalenderdagen na ontvangst van het voornemen tot gunning de volgende aanvullende bewijsmiddelen aan te leveren: Een recent bewijs (< 6 maanden) van inschrijving in het beroeps-/handelsregister als bedoeld in artikel 2.98 van de Aanbestedingswet 2012, waaruit het bestaan van de onderneming blijkt, volgens de eisen die gelden in het land waarin de inschrijver is gevestigd, dan wel een verklaring of attest onder ede. Tevens dient uit het bewijs van inschrijving de tekenbevoegdheid te blijken van de ondertekenaar van de aanbieding. Er dient na de voorlopige gunning door de kandidaat aan wie de gemeente Maasdriel voornemens is de opdracht te gunnen, bewijs te worden aangeleverd dat de kandidaat beschikt over een VOG dan wel dat hij een VOG heeft aangevraagd. De volgende screeningsprofielen uit het VOG zijn vereist: 11 - bevoegdheid hebben tot het raadplegen en/of bewerken van systemen 12 - met gevoelige informatie/vertrouwelijke informatie omgaan 53 - beslissen over offertes (het voeren van onderhandelingen en het afsluiten van contracten) en het doen van aanbestedingen Indien de inschrijver en/of de kandidaat de gevraagde bewijsmiddelen niet kan aanleveren wordt het voornemen tot gunnen ondegaan gemaakt.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met projectsecretariaats-werkzaamheden bij ruimtelijke of infrastructurele projecten. Dit blijkt duidelijk uit het CV en is bij voorkeur aangevuld met een tevredenheidsverklaring van één of meer opdrachtgevers. Uit de beantwoording op deze vraag blijkt dat je veel ervaring hebt 5 punten. Voldoende ervaring 3 punten. Minder ervaring 1 punten en minimale ervaring 0 punten. U dient per wensvraag een onderbouwing te geven waarom u/uw kandidaat hieraan voldoet. De onderbouwing van wensvraag 1 mag maximaal 1 pagina A4 omvatten (enkelzijdig, lettertype Arial 10). De onderbouwing wensvraag 1 dient u te uploaden bij uw offerte. Indien de beschrijving (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt enkel de eerste pagina van de ingediende beschrijving beoordeeld. De overige A4's zullen in dat geval buiten de beoordeling worden gehouden.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar als project- / programma-secretaris, waarbij is samengewerkt met betrokken interne en externe partijen. Intern: betrokkenheid met projectteam, stuurgroep en veelvuldig contact met de collega’s van de afdeling Realisatie en beheer. Extern: denk aan Provincie, Waterschap, Rijk en Rijkswaterstaat. Uit de beantwoording op deze vraag blijkt dat je veel ervaring hebt 5 punten. Voldoende ervaring 3 punten. Weinig ervaring 1 punten en minimale ervaring 0 punten. U dient per wensvraag een onderbouwing te geven waarom u/uw kandidaat hieraan voldoet. De onderbouwing van wensvraag 2 mag maximaal 1 pagina A4 omvatten (enkelzijdig, lettertype Arial 10). De onderbouwing wensvraag 2 dient u te uploaden bij uw offerte. Indien de beschrijving (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt enkel de eerste pagina van de ingediende beschrijving beoordeeld. De overige A4's zullen in dat geval buiten de beoordeling worden gehouden.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het ondersteunen van programma- / projectteams voor civiel technische vraagstukken, wat betreft ondersteuning van het projectteam op inhoudelijk en projectmatig gebied. Uit de beantwoording op deze vraag blijkt dat je veel ervaring hebt 5 punten. Voldoende ervaring 3 punten. Weinig ervaring 1 punten en minimale ervaring 0 punten. U dient per wensvraag een onderbouwing te geven waarom u/uw kandidaat hieraan voldoet. De onderbouwing van wensvraag 2 mag maximaal 1 pagina A4 omvatten (enkelzijdig, lettertype Arial 10). De onderbouwing wensvraag 2 dient u te uploaden bij uw offerte. Indien de beschrijving (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt enkel de eerste pagina van de ingediende beschrijving beoordeeld. De overige A4's zullen in dat geval buiten de beoordeling worden gehouden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox