Gemeente Pijnacker Nootdorp

Projectleider woo

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de afdeling bedrijfsvoering en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de projectleider interne dienstverlening en de afdeling Juridische Zaken.

Bedrijfsvoering is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. De afdeling Bedrijfsvoering (BDV) ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop, juridische zaken en personeel & organisatie.

Opdracht
Als projectleider Woo ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van alle activiteiten die nodig zijn om de Woo verder effectief te implementeren binnen onze gemeentelijke processen. Je zal hierin actief adviseren over de verdere implementatie van de Woo en de mogelijke gevolgen voor onze bedrijfsprocessen.

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Maken van een landelijk meerjarenplan met concrete doelstellingen om de digitale informatiehuishouding te verbeteren;
  • Voeren van een impactanalyse en vaststellen van de gevolgen van de Woo voor de gemeentelijke processen;
  • Adviseren van de gemeente over het ambitieniveau en strategie voor de verdere implementatie;
  • Adviseren over verdere organisatorische aanpassingen en het opzetten van een effectieve projectorganisatie voor de verdere implementatie;
  • Coördineren van veranderende werkprocessen voor zowel het bestuur als de organisatie zodat actief publiceren makkelijker en sneller verloopt;
  • Inspireren, motiveren en effectief aansturen van het projectteam om gestelde doelen te bereiken;
  • Flexibel, proactief en oplossingsgericht reageren op nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen.

Competenties:

  • Vertrouwdheid met politieke en bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling;
  • Overtuigingskracht, weerstand managen, helikopterview, analytisch vermogen en verbinder.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 (indicatief). Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Vraag: Is hybride werken mogelijk? Is er een voorkeur voor een vaste dag op locatie?
Antwoord: Hybride werken is een optie. Het werk gaat vragen in het begin op kantoor te werken, thuis uitwerken van zaken is mogelijk, relatie opbouwen op kantoor is nodig. 
Het is een deeltijd job, dus in overleg afwegen wat nodig is en ruimte voor flexibliteit.

Vuistregel voor intern is: maximaal 50% van werktijd thuis als het werk het toelaat.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van WOB en WOO, licht toe waar dit is opgedaan;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van informatiehuishouding en juridische zaken bij een overheidsorganisatie;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider op het gebied van informatiehuishouding en juridische zaken bij een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van Rechten of Bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met de Wob en de Woo, inclusief juridische aspecten en de gevolgen voor de gemeentelijke processen, licht dit toe middels een alinea in het cv;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met organisatie ontwikkelingen en/ of verandermanagement;
  • Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon/ werkverkeer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox