Gemeente Lochem

Projectleider woningbouwlocatie | lochem

Gemeente Lochem

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De projectleider is verantwoordelijk voor het uitwerken en realiseren van meerdere woningbouwprojecten die voortkomen uit de kernvisies wonen. Het betreft projecten waarbij de gemeente zelf de initiatiefnemer is (n.a.v. actief grondbeleid) en grote woningbouwprojecten door derden (ontwikkelaars)

De projectleider zorgt ervoor dat anderen, zowel in- als extern, betrokken worden bij de plannen.

Projectleider heeft gevoel voor de verschillende belangen en invalshoeken.


Verantwoordelijkheden

De werkzaamheden bestaan uit:

- Projectleider woningbouwlocaties initiatief gemeente; opstellen kader obv kernvisies en diverse beleidstukken, uitwerken plan inclusief GREX, organiseren participatie, uitzetten in de markt, organiseren planologische procedure, aansturen intern projectteam

- Projectleider woningbouwlocaties door derden (intern projectleider); aanspreekpunt voor ontwikkelaars, aansturen intern projectteam, beoordelen plannen op basis beleid, begeleiden procedures inclusief opstellen overeenkomst


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-1-2024 tot en met 31-12-2024 voor minimaal 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel met 2 jaar worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-1-2024 tot en met 31-12-2024 voor minimaal 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel met 2 jaar worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Relevante hbo-/wo-opleiding op het vakgebied
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie als projectmanager woningbouw en/of gebiedsontwikkeling bij een gemeente of een adviesbureau.
  • Energieke en vakbekwame gesprekspartner die snel kan schakelen en commercieel kan denken.
  • Resultaatgerichte instelling met zowel aandacht voor de inhoud als het proces.

De Wensen

  • Kandidaat heeft zeer ruime ervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling/woningbouw locaties, heeft diverse (grote) projecten geleid van initiatief tot daadwerkelijke realisatie.
  • Kandidaat heeft ervaring in complexe politieke besluitvormingstrajecten inclusief verantwoordelijkheid voor de betreffende grondexploitatie.
  • Kandidaat handelt met een goed gevoel voor het bestuurlijk/ambtelijk samenspel en de processen.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het begeleiden van participatieprocessen.
  • Kandidaat heeft gevoel voor verschillende belangen van diverse actoren, schakelt gemakkelijk tussen verschillende schaalniveaus en denkt in kansen en mogelijkheden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox