Gemeente Pijnacker Nootdorp
max €115 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
03 maart 2025
03 juni 2025
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt binnen het team Publiekszaken, welke bestaat uit zo`n 50 medewerkers. Zij zijn onder andere verantwoordelijk voor:
Opdracht
De gemeente Pijnacker-Nootdorp overweegt een nieuw belastingsysteem en waarderingspakket, maar wil eerst een grondige marktverkenning uitvoeren om te bepalen of vervanging van het huidige systeem noodzakelijk is. Dit traject richt zich op het onderzoeken van beschikbare systemen op de markt, het in kaart brengen van interne technische eisen en functionele eisen, en het betrekken van alle relevante stakeholders. Het uiteindelijke doel is om inzicht te krijgen in de mogelijkheden die de markt biedt en of deze beter aansluiten bij de huidige en toekomstige behoeften van de gemeente dan het bestaande systeem.
Indien uit de marktverkenning blijkt dat het huidige systeem aan de gestelde eisen voldoet, kan een aanbesteding achterwege blijven. Echter, een grondige analyse van de marktopties en interne wensen is noodzakelijk om deze beslissing goed te kunnen onderbouwen.
De projectleider zal verantwoordelijk zijn voor het zelfstandig coördineren van deze marktverkenning, het opstellen van de eisen en het leveren van een adviesrapport met daarin de aanbeveling of een aanbesteding al dan niet noodzakelijk is.
Doelstellingen
Taken en verantwoordelijkheden van de projectleider
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met marktverkenning voor complexe systemen, licht deze werkervaring duidelijk toe en omschrijf jouw plan voor aanpak voor deze opdracht*; (35 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van adviesrapporten binnen een overheidsorganisatie; (20 punten)
9. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het managen van diverse interne belanghebbenden binnen een overheidsorganisatie, licht dit duidelijk toe in het cv; (25 punten)
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke belastingsystemen en WOZ-processen, benoem waar deze is opgedaan; (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
* Indien kandidaten meer dan 24 uur per week beschikbaar zijn en daarmee de doorlooptijd wensen te verkorten, dan is dat akkoord. Dit dient verwerkt te worden in het uitgeschreven plan van aanpak.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dagen in overleg. Voorkeur is maandag, dinsdag en donderdag. Bij meer uren uiteraard ook andere dagen.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 24 februari 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 25 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox