Gemeente Soest
max €110 per uur
Utrecht
32 uur per week
17 maart 2025
17 september 2025
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
In verband met zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke Projectleider uitvoeringsplan Sociaal Domein. De duur van de opdracht zal zijn tot en met 31 augustus 2025 waarbij er in augustus in overleg vakantie kan worden opgenomen. Daarnaast is er voor een dagdeel nog een warme overdracht nodig in september.
De inhoud van de opdracht zal gaan over een aantal punten die moeten worden opgeleverd en waargenomen.
1. Projectleider Uitvoeringsplan Visie Sociaal Domein
(Zie voor meer context Bouwstenen Uitvoeringsplan Sociaal Domein 2025) Bijlage zou meegestuurd kunnen worden/ of opgevraagd.
Er dienen in deze periode 3 projectresultaten te worden opgeleverd, namelijk:
1. het afronden van de indicatoren op uitvoeringsniveau;
2. het scherp in beeld brengen van de activiteiten [juli2025];
3. een voorstel tot monitoring van deze activiteiten in sept 2025.
2. Raadsbijeenkomsten voorbereiden en uitvoeren
- Sessie in april met de raadswerkgroep. Bespreken gewijzigde versie indicatoren voor de raad;
- Sessie vóór besluitvorming Kadernota 2026 (inplannen in mei 2024);
- Sessie vóór besluitvorming begroting 2026 ( sep 2025)
3. Stuurgroepen voorbereiden en voorzitten
De stuurgroep op de hoogte houden van de geboekte voortgang op de deelproducten uit het stuk ‘Bouwstenen Uitvoeringsplan’
4. Nieuwe werkwijze opgavegericht werken begeleiden(zie ook Bouwstenen Uitvoeringsplan)
- Het ingezette proces door de huidige projectleider verder voortzetten;
- De P&C cyclus laten aansluiten op de nieuwe werkwijze.
5. Eindverantwoordelijk voor het intern en extern samenwerken rondom uitvoering Uitvoeringsplan
Intern:
Extern:
6. Samen met de Inwonersparticipatieraad inwoners betrekken bij het proces.
Competenties
- procesmatig werken
- netwerken/ integraal werken/ toegankelijk
- duidelijk/ sturend/ resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A/ 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox