Gemeente Soest

Projectleider uitvoeringsplan sd

Gemeente Soest

De opdracht­omschrijving

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Opdracht
In verband met zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke Projectleider uitvoeringsplan Sociaal Domein. De duur van de opdracht zal zijn tot en met  31 augustus 2025 waarbij er in augustus in overleg vakantie kan worden opgenomen. Daarnaast is er voor een dagdeel nog een warme overdracht nodig in september.

De inhoud van de opdracht zal gaan over een aantal punten die moeten worden opgeleverd en waargenomen.

1. Projectleider Uitvoeringsplan Visie Sociaal Domein
(Zie voor meer context Bouwstenen Uitvoeringsplan Sociaal Domein 2025)   Bijlage zou meegestuurd kunnen worden/ of opgevraagd. 

Er dienen in deze periode 3 projectresultaten te worden opgeleverd, namelijk: 
1. het afronden van de indicatoren op uitvoeringsniveau;
2. het scherp in beeld brengen van de activiteiten [juli2025];
3. een voorstel tot monitoring van deze activiteiten in sept 2025.

2. Raadsbijeenkomsten voorbereiden en uitvoeren
- Sessie in april met de raadswerkgroep. Bespreken gewijzigde versie indicatoren voor de raad;
- Sessie vóór besluitvorming Kadernota 2026 (inplannen in mei 2024);
- Sessie vóór besluitvorming begroting 2026 ( sep 2025)   

3. Stuurgroepen voorbereiden en voorzitten
De stuurgroep op de hoogte houden van de geboekte voortgang op de deelproducten uit het stuk ‘Bouwstenen Uitvoeringsplan’

4. Nieuwe werkwijze opgavegericht werken begeleiden(zie ook Bouwstenen Uitvoeringsplan)
- Het ingezette proces door de huidige projectleider verder voortzetten;
- De P&C cyclus laten aansluiten op de nieuwe werkwijze.

5. Eindverantwoordelijk voor het intern en extern samenwerken rondom uitvoering Uitvoeringsplan
Intern:

  • Projectgroep Uitvoeringsplan voorbereiden en voorzitten
  • Op de hoogte houden van ontwikkelingen en voortgang
    • Ambtelijk opdrachtgever
    • Afdeling sociale leefomgeving
    • Andere afdelingen indien nodig (bijv. financiën)

 Extern:

  • Maatschappelijke partners
  • Inwoners gemeente Soest

6. Samen met de Inwonersparticipatieraad inwoners betrekken bij het proces.

Competenties
-  procesmatig werken
- netwerken/ integraal werken/ toegankelijk
- duidelijk/ sturend/ resultaatgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A/ 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr  
Is hybride werken mogelijk: ja

 

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
  • Beschikbaar in de maanden van maart tot eind juli en dan geen vakantie gepland;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met subsidiemethodiek;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van inwonersparticipatie;
  • Aantoonbare werkervaring met budgetbeheer.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox