gemeente Leidschendam-Voorburg
geen max tarief
Zuid-Holland
32 uur per week
03 juni 2025
03 januari 2026
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.
Het team
Het team Toeslagenaffaire Leidschendam-Voorburg valt onder de afdeling Werk Inkomen Jeugd en Zorg. Het team is aanspreekpunt voor alle gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het team biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij:
Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.
Opdracht
Het team is al enige tijd bezig met het ondersteunen van de gedupeerden in onze gemeente. Een aantal taken die eerder bij een projectleider waren belegd zouden medio 2025 bij de kwaliteitsmedewerker toeslagenaffaire worden belegd. In verband met het vertrek van deze kwaliteitsmedewerker zoeken we nu tijdelijk een projectleider die de eerdergenoemde taken combineert met de taken van de kwaliteitsmedewerker.
De huidige verwachting is dat de werkzaamheden voor deze functie lopen tot begin 2027. Afhankelijk van de instroom kan het aantal uren vanaf 2026 worden afgeschaald. Daarom wordt periodiek geëvalueerd. De eerste periode loopt t/m december 2025. Dan wordt geëvalueerd of het aantal uren gelijk blijft of moet worden bijgesteld.
De algemene taken van deze projectleider zijn o.a.:
Stevige gesprekspartner voor interne (beleid, regisseur) partners en externe samenwerkingspartners. Regie op de verdere implementatie van DPIA-maatregelen, bijstellen van de werkzaamheden inclusief risico- en beheersmaatregelen, inhoudelijke kennis van SPUC, verantwoordelijk voor de verbinding uitvoering en beleid, zelfstandig enkelvoudige inkoopprocedures uitvoeren en indien nodig besluitvorming voorbereiden en voorleggen aan MT WIJZ, verbinding leggen en onderhouden met (de aanpak van) Belastingdienst en het Rijk, incl. contacten en bespreekuren VNG.
Daarnaast bevat de functie ook de reguliere kwaliteitstaken. Je kan het team (4 fulltime medewerkers) zowel op inhoud als proces coachen, aansturen en aanspreken. Je voert periodieke controle voor financiële verantwoording uit, houdt processen en werkinstructies actueel, je bent procesbegeleider coördinatie bij complexe casuïstiek.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Het teamoverleg vindt op woensdag plaats. Minimaal 2 dagen op kantoor.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox