Gemeente Houten
max €95 per uur
Utrecht
24 uur per week
18 augustus 2025
18 augustus 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Houten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Infrabeheer
Het team Infrabeheer (IB) zorgt o.a. voor de voorbereiding en doorontwikkeling van het beheer en onderhoud van de openbare ruimte: boven- en ondergrondse infrastructuur, speelvoorzieningen, straatmeubilair, civiele kunstwerken, alsmede de beleidsmatige aspecten hiervan.
Het team bestaat uit 25 betrokken vaste medewerkers (aangevuld met enkele inhuurkrachten), waaronder: projectleiders, werkvoorbereiders, toezichthouders, beleidsmedewerkers en wijkcoördinatoren.
Opdracht
De gemeente Houten is bezig met het verduurzamen van de openbare verlichting. Veel van het areaal is inmiddels vervangen gedurende de laatste overeenkomst met een opdrachtnemer. Het restant van het niet vervangen areaal dient nog te worden aanbesteed.
Als projectleider Openbare verlichting houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:
Wie je bent
Je bent een initiatiefrijk persoon die mensen weet te stimuleren, motiveren en met argumenten weet te overtuigen. Je beschikt over goede sociale vaardigheden, bent stressbestendig, hebt gevoel voor tact en een flexibele werkinstelling en stuurt nadrukkelijk op de vastgestelde planning. Je legt gemakkelijk contact binnen en buiten de organisatie en je bent een goede onderhandelaar. Je weet je makkelijk te bewegen binnen een ambtelijk-bestuurlijke organisatie waarin projectmatig werken voorop staat. Jouw optreden kenmerkt zich door slagvaardigheid en helderheid in presentatie.
Wij zoeken naar een enthousiaste medewerker die affiniteit heeft met het beheer in de openbare ruimte in de volle breedte. Je hebt interesse in techniek en bent in staat zelfstandig en oplossingsgericht te werken. Je bent communicatief vaardig, in een pittig gesprek met een bewoner of een aannemer laat je je niet uit het veld slaan.
In de functie ligt het accent op voorbereidende werkzaamheden, maar een deel van je taken heeft te maken met de uitvoering. Thuiswerken is mogelijk maar we verwachten dat je gemiddeld minimaal 50% van de tijd in het gemeentehuis werkt vanwege de verbinding met je collega’s en de omgeving. Zowel technisch inhoudelijk als (RAW) aanbestedingen. Je beheerst diverse softwarepakketten zoals Word, Excel, en IBIS bestek administratie. Tevens beschik je over voldoende kennis en ervaring van telemanagement- en beheersystemen.
Competenties
Functieschaal
10
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr in overleg
Is hybride werken mogelijk: ja max 50%
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox