Gemeente Breda

Projectleider multifunctionele accommodatie bavel

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Projectleider multifunctionele accommodatie Bavel

Ben jij een stevige projectleider die de vastgoedkant van het project vertegenwoordigd en tegelijkertijd ook het effect op de meerjarige exploitatie van het object mee laat wegen in zijn advies en acties?

Introductie
De gemeente Breda is in bezit van een vastgoedportefeuille die sterk varieert in aard en omvang. De ambitie van de stad is groot en in lijn met die ambitie worden verschillende projecten gestart. Afdeling Vastgoedbeheer is op zoek naar een projectleider die team Vastgoedbeheer de komende tijd kan ondersteunen met advies, regie en coördinatie op het gebied van Vastgoed. Eén van de projecten is de exploitatie en realisatie van de multifunctionele accommodatie (MFA) Bavel, waardoor we extra ruimte creëren voor activiteiten en evenementen.

Wat ga je doen?
In deze rol als projectleider vastgoed neem je plaats in het projectteam van de MFA Bavel. Je staat nauw in contact met andere projectleiders en collega’s die zich bezighouden met gerelateerde onderwerpen van het project.

  • Je adviseert en schrijft mee aan het ontwerp, inclusief inrichtingsplannen, totdat het definitief goedgekeurd is. Deze periode zal ongeveer een duur hebben van 9 maanden.
  • Je coördineert de toetsing van het ontwerp door relevante interne stakeholders. Dit omvat het uitzetten van vragen, het verzamelen van reacties, het geven van terugkoppeling en het uitleggen van keuzes.
  • Je beoordeelt de benodigde sportinventaris en geeft advies omtrent de consequenties in exploitatie.
  • Je onderhoudt contact met aan het project verbonden leveranciers (denk aan sportinventaris en het toegangscontrolesysteem).
  • Je actualiseert de businesscase MFA Bavel zodat altijd de juiste informatie beschikbaar is. 
  • Je levert inbreng in het raadsvoorstel ten behoeve van de overgang van project- naar uitvoeringsfase.
  • Neemt deel aan relevante overleggen van het projectteam, ontwerpteam, de twee werkgroepen en interne afstemmingsoverleggen.

Wat vragen wij?
Je bent een stevige projectleider die de vastgoedkant van het project vertegenwoordigd en tegelijkertijd ook het effect op de meerjarige exploitatie van het object mee laat wegen in zijn advies en acties.

  • Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding in de richting van techniek, bedrijfskunde of vastgoedmanagement.
  • Je hebt zeer ruime en aantoonbare ervaring als projectleider.
  • Je hebt aantoonbaar ervaring op het gebied van zowel (project)management en de verschillende fasen van complexe projecten met thema’s als participatie, sport en cultuur. 
  • Je kunt complexe gegevens analyseren en effectief samenwerken met stakeholders binnen multidisciplinaire vastgoed projecten.
  • Je bent bekend met de casuïstiek en het bijbehorende traject binnen en buiten een gemeente of de rijksoverheid.
  • Je hebt ervaring in het leiden van overleggen, structureren van nieuwe werkgebieden en het bevorderen van optimale samenwerking en afstemming.

Wie zijn wij?
Gemeente Breda is eigenaar van maatschappelijk vastgoed variërend van cultureel vastgoed, sportaccommodaties, sociale maatschappelijke gebouwen, parkeergarages tot gebouwen voor de huisvesting van de eigen gemeentelijke organisatie.
Het Team Vastgoedbeheer bestaat uit ongeveer 30 collega’s met verschillende rollen zoals  technisch vastgoedmanagers, projectleiders, adviseurs, informatiebeheerders en collega’s die het meldpunt beheren voor vragen van gebruikers  en huurders.  Samen zorgen we voor de instandhouding van de objecten, formuleren we heldere doelen per object en doen we een stap naar voren op het moment dat sloop-, nieuwbouw- of renovatie projecten van toepassing zijn.

Zo ook voor de realisatie van de MFA Bavel waarbij in februari 2023 door de gemeenteraad is ingestemd voor het opstarten van de ontwerpfase. Deze fase is inmiddels in volle gang, waarbij eind 2024 een nieuw raadsvoorstel gereed dient te zijn voor overgang van de ontwerp- naar de realisatiefase

Lees meer over de Gemeente Breda en de multifunctionele accommodatie (MFA) Bavel

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft een afgeronde universitaire opleiding in de richting van techniek en of bedrijfskunde en of vastgoedmanagement. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als projectleider. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbaar ten minste 3 jaar ervaring op het gebied van zowel (project)management en de verschillende fasen van complexe aan relevante onderwerpen verbonden (bouw)projecten met aantoonbare raakvlakken op het gebied van participatie, sport en cultuur. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Analytisch; Je kunt complexe gegevens analyseren en deze vertalen naar concrete acties en / of adviezen die van belang zijn voor het project/traject en exploitatie. - Samenwerken; Je hebt ervaring in het leiden van overleggen, structureren van nieuwe werkgebieden en het bevorderen van optimale samenwerking en afstemming. - Besluitvaardig en daadkrachtig; Je bent in staat om uiteenlopende informatie en belangen samen te vatten in (een aantal) acties. Je bent uitstekend in staat om hier opvolging aan te geven. - Communicatief; Je bent in staat op niveau motiveren en te overtuigen, in woord en schrift, en je weet gemakkelijk je weg te vinden in grote/complexe organisaties. - Adviesvaardigheden; Je bent in staat om zowel mondeling als schriftelijk advies uit brengen en dit advies te kunnen verdedigen ten overstaan van verschillende stakeholders zoals directie, bestuur en collega’s van verschillende afdelingen. - Stressbestendig; Je bent in staat om rust te bewaren in een veeleisende omgeving waar veel belangen samenkomen. De datum 16 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Uw kandidaat is bij voorkeur bekend met de complexiteit van onderhavige casuïstiek en het bijbehorende traject binnen en buiten een gemeente of de rijksoverheid. Dit moet blijken uit het cv door dit specifiek aan te geven zodat dit toetsbaar is.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaren ervaring in een rol waarbij hij/zij complexe gegevens heeft geanalyseerd en aantoonbaar effectief heeft samengewerkt met stakeholders binnen multidisciplinaire vastgoed projecten. Dit moet blijken uit het cv doordat er verwezen wordt op het Cv naar deze eis.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in het leiden van overleggen, structureren van nieuwe werkgebieden en het bevorderen van optimale samenwerking en afstemming. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 oktober 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox