Gooise Meren
max €110 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
07 maart 2025
07 december 2025
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Inmiddels spelen er ontwikkelingen die maken dat we op het gebied van jeugd al wel een beweging maken naar meer dienstverlening zelf leveren. Tegelijkertijd wordt in regionaal verband onderzocht of een deel van de lichtere vormen van ingekochte maatwerk op een andere wijze georganiseerd kan worden. Hierover vindt regionale afstemming plaats onder de titel ‘heroverwegingen WMO’.
Bovenstaande en landelijke ontwikkelingen maken dat we de huidige inrichting van de dienstverlening in het sociaal domein onder de loep willen nemen. Daarnaast moeten we besluiten hoe we de lichtere vormen van WMO voorzieningen (denk aan dagbesteding en begeleiding) die mogelijk niet meer regionaal ingekocht gaan worden in de toekomst willen organiseren. Deze opdracht richt zich op het tweede vraagstuk (herziening van inkoop WMO voorzieningen). Daarbij is er een samenhang is met het eerste vraagstuk. Een goede afstemming met de medewerker die daarvoor verantwoordelijk is, is dan ook van belang. Ten behoeve van de continuïteit is het ook wenselijk dat de projectleiders elkaar kunnen vervangen.
We zijn op zoek naar een ervaren projectleider die graag samenwerkt en makkelijk de verbinding legt. Iemand met hart voor de samenleving, die goed overzicht kan houden en energie krijgt van haalbare plannen schrijven en realiseren. Heb jij een goed ontwikkeld analytisch vermogen en wil je samen met ons werken aan een beweging van "ziekte en zorg" naar "gezondheid en gedrag"?
Wat ga je doen:
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen;
- Je houdt overzicht en kan helder rapporteren (over inhoud, voortgang en financiën);
- Je bent communicatief sterk. Je weet complexe materie te vertalen naar heldere informatie voor een leek;
- Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox