Gemeente Nijmegen

Projectleider Ja/Ja- sticker

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Voor de implementatie van de JA/JA-sticker zoeken wij een projectleider:

De gemeente Nijmegen wil met ingang van 1 februari 2024 de zogenaamde JA/JA-sticker voor ongeadresseerde reclamefolders invoeren. Met de introductie van de JA/JA-sticker willen we de hoeveelheid afval verminderen en duurzamer omgaan met grondstoffen. Het is de bedoeling dat bewoners die nog wel ongeadresseerde reclamefolders in de brievenbus willen krijgen zelf een JA/JA-sticker op hun brievenbus plakken. Huis-aan-huisbladen vallen buiten de JA/JA-sticker en worden nog wel bezorgd zonder dat men daar specifiek actie voor moet ondernemen. Voor mensen die geen folders én geen huis-aan-huisbladen willen ontvangen, blijft ook de NEE/NEE-sticker bestaan.

Je zorgt er voor dat alles op tijd geregeld is zodat de invoering van de JA/JA-sticker op 1 februari 2024 probleemloos verloopt.

De periode van februari t/m mei 2024 gebruik je om de puntjes op de i te zetten en de processen rondom de JA/JA- sticker ingebed te hebben in de organisatie.

Een kandidaat uit het netwerk is in het vizier.


Verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatie rondom de invoering van de JA/JA-sticker. Je zet daartoe een communicatiecampagne op om het hoe en waarom van de JA/JA-sticker goed onder de aandacht te brengen bij de bewoners en ondernemers van Nijmegen. Je zorgt ervoor dat informatie over de JA/JA-sticker beschikbaar is op alle communicatiekanalen van de gemeente;
  • Je bent verantwoordelijk voor de afstemming en communicatie met overige belanghebbenden, zoals producenten en verspreiders van reclamefolders, huis-aan-huisbladen, de oud-papierverenigingen en Dar (Duurzaam Afval-, grondstof- en (openbaar) Ruimtebeheer in het Rijk van Nijmegen);
  • Je bestelt de stickers en zorgt ervoor dat deze op de bekende distributiepunten verkrijgbaar zijn. Waar nodig herricht je de verspreidingspunten;
  • Je zorgt voor de inrichting van een meldpunt tbv eventueel verkeerde bezorging inclusief het toewijzen van verantwoordelijkheden voor de afhandeling en monitoring van klachten;
  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten van een handhavingsproces inclusief boetes tbv de naleving van het nieuwe systeem
  • Je zorgt ervoor dat de bepalingen en definities in de afvalstoffenverordening worden opgenomen inclusief ter inzage legging en vaststelling door de raad;
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van de monitoring waaronder stickertellingen, sorteeranalyses, klachten en handhavingsacties;
  • Je bent verantwoordelijk voor het evalueren van het proces en stuurt obv evaluatie bij na inwerkingtreding.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo- niveau in een voor deze opdracht relevante richting;
  • Aantoonbaar minimaal 4 jaar recente ervaring (sinds 2018) als projectleider in de Openbare Ruimte;
  • Aantoonbaar ervaring met het opstellen van een communicatiecampagne.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-07-2023, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 31-01-2024 voor 8 uur per week, en vanaf 01-02-2024 tot en met 31-05-2024 voor 4 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Aantoonbaar ervaring in een politiek- bestuurlijke omgeving; >/= 2 jaar is 25%; > 3 jaar is 50%
  • Aantoonbaar ervaring met het organiseren en leiden van projectteams, werkgroepen oid. =/> 1 jaar is 20%, =/> 3 jaar is 50

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox