Gemeente Amstelveen

Projectleider implementatie regie applicatie zorgned

Gemeente Amstelveen

  • max €95 per uur

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 november 2024

  • 01 september 2025

De opdracht­omschrijving

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling Jeugd en Onderwijs telt bijna 80 medewerkers en vormt samen met drie andere afdelingen het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen. Jouw afdeling is onlangs nieuw ontstaan, nadat de oorspronkelijke afdeling te groot was gegroeid. Je komt terecht in een organisatie, die volop in beweging is. De afdeling voert taken uit op de volgende onderdelen:

  • Jeugd en Gezin en Jeugdhulpverlening (jeugdhulp, ondersteunings- en advies team). Denk hierbij aan; veilig Thuis en Jeugd- en gezinsbescherming, specialistische jeugdhulp, huisartsen & jeugdhulp, jeugdwelzijn incl. jongerenwerk, Jeugdgezondheidszorg en preventieve hulp.
  • Beleid (advies/opdrachtverlening jeugd en onderwijs, individuele en collectieve voorzieningen).


Opdracht Invoering Regiesysteem

  • Bereid, in samenwerking met de afdeling Inkoop, de aanschaf voor van het geselecteerde Regiesysteem.
  • Richt het geselecteerde Regiesysteem in conform de specificaties van het Sociaal Team en Team Jeugd. 
  • Bereidt systeem- en acceptatietests voor en voer deze uit 
  • Implementeer het systeem  binnen de organisatie.
  • Richt het beheer van het Regiesysteem in.

Tijdens de uitvoering van de opdracht aandacht en zorg voor het opleiden van het personeel, inclusief een adequate periode van nazorg door de leverancier, systeemdocumentatie, systeem-onderhoud en het inrichten van de beheerfunctie van belang. 
 
 Rol en taken projectleider 
 De projectleider van de vakafdeling is verantwoordelijk voor: 

  • De inrichting van de projectgroep. 
  • Het bewaken van de voortgang van het inkoopproces en de contractafhandeling tussen de leverancier en de betreffende functionele afdelingen van de gemeente. 
  • In samenspraak met de leverancier, het organiseren van een Proof of Concept (PoC). 
  • Het opstellen van een overall projectplan. 
  • Het coördineren en bewaken van de voortgang van de verschillende deelprojecten (van de business, A&I en de leverancier). 
  • Het ontwerpen en opstellen van de relevante werkprocessen en procedures. 
  • Het opstellen van functionele specificaties. 
  • Het laten uitvoeren van de “Data Protection Impact Assessment” (DPIA). 
  • Het opstellen van een autorisatietabel. 
  • Het inrichten van systeemfuncties. 
  • Het realiseren van de koppeling met o.a. GBA, de Suite, dashboards en controlelijsten. 
  • Het opstellen en uitvoeren van functionele en acceptatietest. 
  • Het opleiden van gebruikers. 
  • Het inregelen van functioneel en/of applicatiebeheer. 
  • Het opleveren/beheren van project- en systeemdocumentatie. 
  • Het bewaken van de planning en het budget. 
  • Het afleggen van verantwoording aan de stuurgroep. 
  • De communicatie met projectgroep, stuurgroep, de gebruikersorganisatie en de leverancier. 


De opdracht loopt tot 1 september 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.


Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Minimaal afgeronde HBO ict of bedrijfkunde bachelor opleiding.
  • Kennis van de Lean en Agile principes. 
  • In bezit van Certificering IPMA of Prince II (of vergelijkbaar). 
  • Affiniteit met veranderingsmanagement. 
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider. 
  • Kennis van gemeentelijke organisatie en het Sociaal Domein.
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie, zorgaanbieder of jeugdveiligheidsketen.
  • Ervaring bij 100.000+ gemeente.

Competenties

  • Flexibel en resultaatgericht. 
  • Werkt planmatig en met structuur. 
  • Stressbestendig. 
  • Proactief. 
  • Empathisch en inspirerend. 
  • Organisatorisch vermogen. 
  • Zelfstandig en beslissingsvaardig. 
  • Sociaal vaardig en communicatief door alle lagen van de organisatie. 

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 21 oktober tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

minimaal 16 -24 uur per week

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van regiesystemen / applicaties binnen het Sociaal domein, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding Op CV aantoonbaar in bezit van minimaal lean Six Sigma green belt certificering.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring adviserende rol Jeugdhulp in de functie van Coördinator/Projectleider/Kwaliteitsadviseur binnen een 100.000+ gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde 4 jarige HBO opleiding in een relevante richting.

De Wensen

  • Werkervaring (Projecten) Op cv aantoonbaar 3 jaar werkervaring met projectmatig werken, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring (Sociaal Domein) Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in advisering management vakafdelingen Sociaal Domein, voorbereiden van besluiten en budgetverantwoordelijkheid binnen het Sociaal domein in de afgelopen 5 jaar.
  • Methodieken en Werkprocessen Op cv aantoonbare ervaring in kennis en ervaring in methodieken en werkprocessen Jeugdhulp en Sociaal domein zoals ARIJ, ZRM. (specificeer per opdracht wat je hebt gedaan)
  • Applicaties Op CV aantoonbaar kennis en ervaring met applicaties zoals Suite4SD, Zaaksysteem zoals InProces en regie-applicates

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 oktober 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox