Gemeente Montferland

Projectleider huisvesting arbeidsmigranten

Gemeente Montferland

De opdracht­omschrijving

Binnen onze gemeente en in de regio wordt een groot beroep gedaan op de inzet van arbeidsmigranten. Hun bijdrage aan onze economie is structureel en onmisbaar. Het faciliteren van voldoende en kwalitatief goede huisvesting voor arbeidsmigranten is daarom een belangrijke opgave. De gemeenteraad van Montferland wil dat arbeidsmigranten die in Montferland werken goed gehuisvest worden. Dit is niet alleen economisch noodzakelijk—het Montferlandse bedrijfsleven is in hun voortbestaan afhankelijk van deze arbeidsmigranten—maar het bieden van alternatieve huisvestingslocaties is daarnaast een voorwaarde om te kunnen handhaven op illegale huisvesting.

In het beleidskader Huisvesting arbeidsmigranten gemeente Montferland is vastgelegd dat de gemeente twee locaties van 300 tot 400 bedden wil realiseren voor de huisvesting van arbeidsmigranten.

Wij zijn op zoek naar een projectleider die de regie in handen neemt voor de realisatie van een tijdelijke huisvestingsvoorziening voor arbeidsmigranten en samen met ons een betrouwbare huisvester selecteert die deze voorziening realiseert en exploiteert.

Met jouw ervaring heb je keuze uit veel vacatures. Waarom juist deze vacature bij de gemeente Montferland? Omdat je bij ons de kans krijgt om te werken aan een uitdagend en betekenisvol plan voor de huisvesting van arbeidsmigranten.


Verantwoordelijkheden

  • Als projectleider heb jij de regie in handen bij de realisatie van een tijdelijke verblijfvoorziening voor 300 tot 400 arbeidsmigranten;
  • De nadruk van de functie ligt bij de begeleiding van het participatietraject, de voorbereiding en het doorlopen van het aanbestedingstraject.
  • Dankzij jou komt de ontwikkeling van de grond.
  • Jij bent sterk in onderhandelen met verschillende partijen en aansturen van multidisciplinaire teams.
  • Je pakt je verantwoordelijkheid en neemt de leiding om het proces te optimaliseren en om resultaat te bereiken, in een politiek gevoelige omgeving.
  • De voortgang, het budget, kwaliteit en informatievoorziening van het project verlies je nooit uit het oog.
  • Je betrekt de diverse partijen altijd bij de communicatie. Bewoners, belanghebbenden en je collega’s, ze zijn allemaal op de hoogte van de plannen en ontwikkelingen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 (of zo spoedig mogelijk daarna) voor de duur van het project, naar verwachting 6 - 9 maanden, voor gemiddeld 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in soortgelijke projecten
  • Een diploma op hbo-niveau, richting Ruimtelijke Ordening, Planologie, Vastgoed of vergelijkbaar.

De Wensen

  • Bijdrages op tactisch en strategisch niveau
  • Verbinder met aantoonbare kennis van projectmatig werken, project- en contractmanagement
  • Breed netwerk en affiniteit met de doelgroep
  • Kennis van en ervaring met aanbestedingstrajecten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 januari 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox