Gemeente Amersfoort

Projectleider externe dienstverlening nieuwe publiekshal

Gemeente Amersfoort

De opdrachtĀ­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amersfoort is een bruisende stad met ruim 157.000 inwoners. Het is een stad die zich ontwikkelt en groeit, vol projecten en initiatieven. Het is ook een stad met ambities.

Eén ervan is dat we de komende jaren investeren in de kwaliteit van de dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen. Tegen deze achtergrond hebben is onze visie op dienstverlening herijkt en is een actieplan opgesteld.

Eén van de speerpunten daarin is het innoveren van de baliedienstverlening. Daar is ook alle mogelijkheid toe, omdat er momenteel wordt gewerkt aan de realisatie van een nieuw stadhuis en publiekshal dat eind 2025 in gebruik wordt genomen.

Op dit moment zijn er nog op verschillende plekken traditionele balies en spreekkamers, zowel aan het Stadhuisplein (het stadhuis) als op andere plekken in de stad. In het nieuwe stadhuis realiseren we een nieuw, innovatief dienstverleningsconcept. Uit het ontwerpboek van architect Kraaijvanger: “Het nieuwe huis voor de stad in Amersfoort gaat verder. De dienstverlening is toegankelijk, dienstbaar en uitnodigend. Het gebouw is een vertaling van die uitgangspunten. Een huiskamer voor de stad. Een plek waar je wil zijn, in plaats van moet zijn. Een plek van en voor de stad, van en voor burgers. Van wachten en noodzaak naar ontmoeten, verbinden en verblijven. De randvoorwaarden voor het ontwerp van de publieke dienstverlening zijn participatie, inclusief, transparant, innovatief, aansprekend, informatief, persoonlijk, digitaal, actief en intuïtief. Een plek voor democratie, debat, gesprek en service”.

In 2025 kunnen inwoners en ondernemers op één plek terecht voor alle gemeentelijke producten en diensten. Maar ook voor diensten van een aantal aan de gemeente gelieerde partijen. Zoals Stadsring51, de stichting Indebuurt033 en het Werkcentrum. In het Werkcentrum werken UWV, gemeenten uit de regio en sociale partners samen. Ook zij krijgen een plek in de nieuwe publiekshal.

In de nieuwe publiekshal staat de ‘happy flow’ of de klantreis centraal. We willen onze klanten niet lastigvallen met hoe wij ons georganiseerd hebben: we gaan straks werken volgens één dienstverleningsconcept. Dat dienstverleningsconcept moet nog uit worden gewerkt. Het vraagt om afspraken over openingstijden, het al dan niet werken op afspraak, een afsprakensysteem, over hoe we klanten ontvangen en doorverwijzen, et cetera. We gaan naar één serviceconcept waarin alle partijen vanaf de start in 2025 op een goede, prettige, efficiënte en vooral klantgerichte manier samenwerken.

Als strategisch projectleider Externe Dienstverlening ben je de gesprekspartner voor de verantwoordelijke dienstverlenende afdelingen, externe partijen en directie als het gaat om het ontwikkelen van het nieuwe concept en ben je verantwoordelijk voor het opzetten én realiseren ervan.  
Je werkt samen met de themadirecteur dienstverlening (als opdrachtgever) en het projectteam. Je stemt de voortgang, prioritering en de inhoud o.a. af met de programmanager Toekomst Stadhuis, de projectmanager Nieuwbouw en de projectmanagers Interne Dienstverlening.

Kandidaatomschrijving

Jij bent een ervaren projectmanager met kennis op het gebied van externe dienstverlening. Naast dat je verantwoordelijk bent als projectleider voor het behalen van de resultaten, verwachten we ook dat je vanuit je ervaring met dergelijke trajecten, een substantiële inhoudelijke bijdrage levert aan de te realiseren producten. Jij staat stevig in je schoenen en durft patronen te doorbreken en standaarden ter discussie te stellen wanneer jij inziet dat dit beter is voor de organisatie. Met jouw ervaring weet je wat nodig is om een dienstverleningsconcept neer te zetten en te implementeren. Je bent een verandermanager en weet mensen mee te nemen. Mensen krijgen energie van jouw stijl/ manier van werken. Jij hebt een scherp oog voor de verschillende belangen van de gebruikers van de toekomstige publiekshal en weet uitstekend te schakelen op verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie. Met jouw overtuigingskracht en kennis weet jij anderen mee te krijgen in jouw gepresenteerde adviezen. In je mondelinge en schriftelijke communicatie ben je overtuigend, effectief en enthousiast. Bovendien heb je een klantgerichte houding en voel je aan hoe tactvol te handelen. Plannen en organiseren gaan jou goed af en je krijgt energie van projectmatig werken. Samenwerken vind jij belangrijk, maar jij bent daarnaast ook uitstekend in staat zelfstandig belangrijke taken op te pakken. Je bent organisatiesensitief, stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je eigen werk en dat van anderen, bent positief kritisch en streeft voortdurend verbeteringen na. Verder leg je gemakkelijk contacten en ben je goed in het schrijven van adviezen (voor de directie).

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleiding Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring als deskundige op het gebied van dienstverlening en hospitality Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare functies. Je bent op de hoogte van en hebt zelf resultaten geboekt in ontwikkelingen op het gebied dienstverlening en hospitality bij overheidsorganisaties. Referentie vereist
  • Werkervaring als projectmanager Je hebt uitgebreid ervaring als projectleider in een complex speelveld met meerdere organisaties in de publieke sector. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring Als je naast ervaring bij de overheid ook ervaring hebt bij commerciĆ«le bedrijven dan is dat een pre.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview zullen we toetsen op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
  • Inzetbaarheid De kandidaat is vanaf 5 juni minimaal 8 uur per week inzetbaar.
  • Werkervaring dienstverlening/hospitality Geef twee voorbeelden van projecten waarbij de uitdaging met name lag op het gebied van het samen doorontwikkelen van visie op dienstverlening en een hierop gebaseerd hospitalityconcept. Leg uit hoe je hierin tot resultaat gekomen bent.
  • Werkervaring als projectleider Geef twee voorbeelden van projecten die jij hebt gerealiseerd en wat jou een goede projectleider maakt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox