Gemeente Amstelveen
max ā¬95 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 januari 2025
01 juli 2025
Digitale dienstverlening is volop in ontwikkeling. Binnen dit werkveld moeten verschillende projecten worden opgestart dan wel worden volbracht. In deze uitvraag gaat het in ieder geval om drie projecten:
Aanpak digitoegankelijkheid gemeentelijke subsites
Het online landschap van de AA-organisatie wordt gevormd door 94 (sub)websites waarin we communiceren richting inwoners en ondernemers. De 94 sites vallen onder de verantwoordelijkheid van zeker 14 verschillende partijen. Door het ontbreken van een centraal beleid en eigenaarschap voor het online landschap is er een grote variatie ontstaan in termen van bestaansrecht, onderhoud & beheer, leveranciers (support en contactpersonen), compliance binnen toegankelijkheid & veiligheid, prestaties, en gebruikerservaringen.
De sites hebben bovendien diverse functionaliteiten en interfaces. Om de effectiviteit, consistentie, en naleving van wet- en regelgeving te waarborgen, is het essentieel om een centraal gecoördineerd beleid te ontwikkelen voor het beheer van het online landschap. Dit beleid zou richtlijnen moeten bevatten voor het standaardiseren van onderhoudsprocedures, het selecteren van leveranciers, het naleven van toegankelijkheids- en veiligheidsnormen, het verbeteren van de gebruikerservaring over alle sites heen en de continue monitoring. Naast dit beleid moeten deze subsites worden getoetst en vervolgens in samenspraak met vakafdelingen worden geintergreerd in de gemeentelijke sites of worden afgestoten.
Inrichting Mijnomgeving
De AA-organisatie beschikt binnen de Enterprise oplossing voor zaakgerichtwerken over een MijnOmgeving. Deze Mijnomgeving is een gepersonaliseerde, beveiligde omgeving waarin inwoners eenvoudig toegang krijgen tot hun gegevens, gemeentelijke diensten kunnen aanvragen en de status van lopende aanvragen kunnen inzien.
De huidige staat van de omgeving is sterk georiënteerd op de technische werking van het zaaksysteem waardoor het voor inwoners niet duidelijk is welke informatie zij zien in hun mijnomgeving omdat zij niet bekend zijn met het zaaksysteem van de AA-organisatie. Ook zijn er velerlei processen (nog) niet zichtbaar in de huidige mijnomgeving mede omdat koppelingen met achterliggende databases ontbreken. Daarnaast zijn aanvragen onvoldoende te volgen omdat de betekenisvolle statusupdates niet beschikbaar zijn in de omgeving. Met de implementatie van een nieuwe Mijnomgeving (of optimalisatie van het component binnen het huidige zaaksysteem) kan de gemeente haar digitale dienstverlening richting inwoners, ondernemers en andere stakeholders verbeteren.
De opdracht behelst het volledig inrichten, ontwikkelen en implementeren van de Mijnomgeving voor Amstelveen en Aalsmeer. De omgeving dient aan te sluiten op bestaande gemeentelijke systemen en infrastructuur en te voldoen aan alle geldende wettelijke en beveiligingsvereisten.
Overige projecten dienstverlening
Daarnaast voer je de regie over de voorbereiding en invoering van de WMEBV en zal je werkzaamheden vervullen ten aanzien van andere gerelateerde I-projecten.
Competenties
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 11 december tussen 9.00 en 11.00 uur. De gesprekken vinden op het raadhuis plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox