
Gemeente Huizen
max €140 per uur
Noord-Holland
16 uur per week
05 januari 2026
05 januari 2027
Opdrachtgever
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!’ en ons Lonkend Perspectief, waarin we onze energie graag inzetten voor de inwoner.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.
Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.
Per 1 januari 2026 gaat de ambtelijke organisatie over naar een nieuw model. Binnen de nieuwe organisatie is de afdeling Dienstverlening Huizen verantwoordelijk voor het leveren van diverse gemeentelijke diensten en het ondersteunen van de inwoner bij verschillende administratieve en operationele processen. Deze afdeling omvat onder andere de uitvoering van burgerzaken, het klantcontactcentrum, communicatie, en het toezicht en de handhaving van vergunningen. Daarnaast zorgt de afdeling voor de handhaving van openbare orde en veiligheid, beheer van de openbare ruimte, gebouwenbeheer en het omgevingsbeheer. De afdeling speelt een sleutelrol in het waarborgen van een efficiënte en klantgerichte dienstverlening binnen de gemeente, met focus op het verbeteren van de leefomgeving en het bevorderen van veiligheid en welzijn voor de burgers.
Opdracht
In 2025 heeft de gemeente Huizen een nieuw beleidsplan voor haar begraafplaatsen vastgesteld; Beleidsplan Begraafplaatsen Huizen 2025-2035. Om dit beleid succesvol te implementeren, zoekt de gemeente een tijdelijke projectleider begraafplaatsen.
Als projectleider ben je verantwoordelijk om de visie en ambities uit het beleidsplan te vertalen naar concrete stappen. Dit betreft onder andere de volgende onderdelen: uitvoering- en investeringsplan, begeleiding grootschalige ruiming, marktconsultatie aula, (her)inrichting van de begraafplaatsen, organisatieplan en optimalisatie processen begraafplaatsadministratie.
De gemeente Huizen zoekt een expert op het gebied van begraafplaatsen, die als procesbewaker en verbinder optreedt. Invulling van deze functie is cruciaal voor het kunnen realiseren van de geformuleerde beleidsdoelen.
De projectleider is de kartrekker die de implementatie van het beleid coördineert, maar speelt ook een sleutelrol in de coördinatie, kwaliteitsbewaking en het creëren van draagvlak. De projectleider fungeert als aanspreekpunt en zorgt voor de juiste afstemming tussen afdelingen en weet zowel collega's als externe stakeholders doelgericht te betrekken en te motiveren, zodat zij actief bijdragen aan het proces en de behaalde resultaten.
Als projectleider zorg je ervoor dat het beleid op een effectieve en efficiënte manier wordt doorgevoerd. Verder bestaat de opdracht uit de volgende taken en verantwoordelijkheden:
Implementatie en begeleiding van beleidsplan
Procesbegeleiding en afstemming
Planvorming en begeleiding van beheermaatregelen
Competenties
Functieschaal
Niet van toepassing.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox