gemeente Utrecht
max €120 per uur
Utrecht
20 uur per week
06 oktober 2025
06 oktober 2026
Opdrachtomschrijving
Binnen het organisatieonderdeel Stadsbedrijven is de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) verantwoordelijk voor het beheer van assets in de openbare ruimte. We hebben contracten voor dagelijks-, planmatig en groot onderhoud en we hebben een vervangingsopgave. Het gaat vooral om raamcontracten met aannemers o.b.v. de UAV-RAW systematiek voor de civieltechnische en werktuigbouwkundige objecten (bruggen, installaties, wegen, bebording, speeltoestellen).
Wij zien het professioneel aanbesteden en daaropvolgend het contractmanagement als dé manier om onze opgave te realiseren. We willen hier gestructureerd, tijdig en met duurzaamheid als uitgangspunt aanbesteden.
We hebben jou nodig als projectleider om de specialisten (assetmanagers, vakspecialisten), inkopers, duurzaamheidsadviseurs en de contractmanager samen te brengen en met hen te zorgen dat we op tijd en met goed resultaat een aanbesteding doorlopen. Je start op verzoek van de contractmanager of assetmanager met een aanbestedingsproces en maakt een plan van aanpak. Je bent dus niet de inkoper of contractmanager, maar draagt als projectleider zorg voor het aanbestedingsproces. Na de gunning draag je het contract over aan de contractmanager.
We investeren hier de afgelopen twee jaar stevig op geïnvesteerd, maar de organisatie is nog niet af. We zijn nog bezig met categoriemanagement uitwerken, de contractketen versterken en bepalen hoe we binnen de bestaande kaders de duurzaamheidstransitie (toepassen van hergebruik, uitvragen met MKI, Co2 prestatieladder) kunnen maken.
Belangrijk is dat je naast je inhoudelijke en organisatorische kwaliteit ook een fijne collega bent die onze jr. projectleider aanbestedingen meeneemt in het vak en hem een stap verder brengt.
Opdrachtomschrijving (de taken)
Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor aanbestedingstrajecten binnen BOR/WCI. Onderstaand een opsomming, welke niet uitputtend is:
-Afstemmen met de opdrachtgever, bespreken scope/uitgangspunten en terugkoppelen voortgang
-Het sturen op deadlines
-Samenstellen en aansturen van verwervingsteam
-Samenwerken met inkopers, stakeholders binnen de organisatie
-Het begeleiden en uitvoeren van de (administratieve) handelingen die bij het inkooptraject horen, zoals het uitwerken van een aanbestedingsaanpak, -Begeleiden tenderboard proces en het afstemmen met betrokken afdelingen
-Mede met interne stakeholders vanuit BOR en andere stakeholders het selecteren van de juiste leverancier
-Het versterken van duurzaamheidseisen in onze uitvraag naar de markt
-Meenemen en begeleiden van de jr. projectleider aanbestedingen.
-Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox