gemeente Utrecht

Projectleider aanbestedingen (europees, enkel en meervoudige onderhands) (2x)

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Binnen het organisatieonderdeel Stadsbedrijven is de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) verantwoordelijk voor het beheer van assets in de openbare ruimte. We hebben contracten voor dagelijks-, planmatig en groot onderhoud en we hebben een vervangingsopgave. Het gaat vooral om raamcontracten met aannemers o.b.v. de UAV-RAW systematiek voor de civieltechnische en werktuigbouwkundige objecten (bruggen, installaties, wegen, bebording, speeltoestellen).

Wij zien het professioneel aanbesteden en daaropvolgend het contractmanagement als dé manier om onze opgave te realiseren. We willen hier gestructureerd, tijdig en met duurzaamheid als uitgangspunt aanbesteden.

We hebben jou nodig als projectleider om de specialisten (assetmanagers, vakspecialisten), inkopers,  duurzaamheidsadviseurs en de contractmanager samen te brengen en met hen te zorgen dat we op tijd en met goed resultaat een aanbesteding doorlopen. Je start op verzoek van de contractmanager of assetmanager met een aanbestedingsproces en maakt een plan van aanpak. Je bent dus niet de inkoper of contractmanager, maar draagt als projectleider zorg voor het aanbestedingsproces.  Na de gunning draag je het contract over aan de contractmanager.
 
We investeren hier de afgelopen twee jaar stevig op geïnvesteerd, maar de organisatie is nog niet af. We zijn nog bezig met categoriemanagement uitwerken, de contractketen versterken en bepalen hoe we binnen de bestaande kaders de duurzaamheidstransitie (toepassen van hergebruik, uitvragen met MKI, Co2 prestatieladder) kunnen maken.

Belangrijk is dat je naast je inhoudelijke en organisatorische kwaliteit ook een fijne collega bent die onze jr. projectleider aanbestedingen meeneemt in het vak en hem een stap verder brengt.

Opdrachtomschrijving (de taken)  
Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor aanbestedingstrajecten binnen BOR/WCI. Onderstaand een opsomming, welke niet uitputtend is: 

-Afstemmen met de opdrachtgever, bespreken scope/uitgangspunten en terugkoppelen voortgang 
-Het sturen op deadlines 
-Samenstellen en aansturen van verwervingsteam 
-Samenwerken met inkopers, stakeholders binnen de organisatie 
-Het begeleiden en uitvoeren van de (administratieve) handelingen die bij het inkooptraject horen, zoals het uitwerken van een aanbestedingsaanpak, -Begeleiden tenderboard proces en het afstemmen met betrokken afdelingen  
-Mede met interne stakeholders vanuit BOR en andere stakeholders het selecteren van de juiste leverancier 
-Het versterken van duurzaamheidseisen in onze uitvraag naar de markt 
-Meenemen en begeleiden van de jr. projectleider aanbestedingen.
-Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.




Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als projectleider aanbestedingen binnen een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie
  • Je hebt ervaring met werken in de gww sector (grond weg en waterbouw)
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?

De Wensen

  • Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als projectleider aanbestedingen binnen een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie - Minder dan 5 jaar (KO) - 5 tot 7 jaar - 7 tot 10 jaar - 10 jaar of meer
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het doen van aanbestedingen in het werkveld van de Openbare Ruimte (met name in de civiele hoek te weten wegen, constructies, WTB/e-installaties, speelvoorzieningen) - Ervaring binnen de sector (de civiele hoek te weten wegen, constructies, WTB/e-installaties, speelvoorzieningen) , en ervaring met het doen van aanbestedingen - Wel ervaring openbare ruimte, maar niet specifiek op de civiele techniek, ervaring met het doen van aanbestedingen - Geen ervaring met openbare ruimte, wel met aanbestedingen - Geen van bovenstaande opties
  • Licht (kort en bondig) toe in welke opdrachten/rollen je te maken hebt gehad met ofwel het begeleiden van (junior) collega’s of het coachen van teams/individuen.
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 september 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox